is er ook een antikraak mogelijkheid in hengelo of enschede??

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
1.6K

Antwoorden (3)

Ja hoor, bouw maar een betonnen muurtje met scherpe punten erop, om je huis heen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom minnetjes? Zo wordt 't toch moeilijker dat ze je huis kraken? Een antikraak-mogelijkheid, dus.
Bij dit bedrijf kun je je inschrijven voor een anti-kraakwoning of -kamer Ze verhuren zowel in Hengelo als in Enschede.
http://www.interveste.nl/kandidaten/inschrijven
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat zijn toch kraakwoningen? Gekraakt door een woningcorp, dat dan weer wel... Maar gekraakt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij anti-kraak wonen zijn ruimtes die worden aangeboden zijn meestal leegstaande kantoorpanden, slooppanden of woningen die op renovatie wachten. Door ze via een bedrijf te verhuren, gaat men juist kraak tegen (=ani- kraak). De huur die je betaalt is laag, maar je hebt weinig zekerheid. Je hebt minder rechten dan bij een 'normale' huurovereenkomst.
In Enschede zeker, al zijn er net weer 50 anti-kraakhuizen tegen de grond gegaan.
In de link staat het (wisselend) aanbod, maar je moet je wel even aanmelden om het te kunnen bekijken.

Toegevoegd na 4 minuten:
De tweede link is belangrijk en geeft veel interessante info over anti-kraakwonen. Het is meer dan alleen goedkoop wonen natuurlijk, en de regels zijn ook best wel streng. Vooral kwa levensstijl hebben de gemiddelde kraker en de antikraker verhipte weinig overeenkomsten. Lees ook zeker eens het reglement door.