Komen er binnenkort kleinere pasjes?

Alle pasjes (pinpassen, kredietkaarten, OV-chipkaart, verzekeringspasjes) hebben nu dezelfde afmetingen. Die stammen uit de tijd van de magneetstrip: toen had je een bepaald aantal cm nodig.

Met de elektronische chips kunnen die pasjes veel kleiner worden. Zou ruimte en gewicht schelen in mijn portemonnee, en beter zijn voor het milieu.

Zijn er al plannen voor een kleiner pasjesformaat?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (4)

Ze zijn er wel, de RFID chips... Dat zijn radiofrequency identification chips... Zo kunnen alle waren in een winkel met zo'n chip uitgerust worden en dan loop je de het poortje van de kassa en meteen wordt het van je rekening afgeschreven...

Zo wilde ze ook geld met RFID-chips maken, maar het zou overvallers te veel in de kaart spelen, dus zagen ze er maar vanaf...

Ja dat komt er allemaal aan, sneller dan je lief is...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is inderdaad de meest waarschijnlijke opvolger van het plastic pasje...
Nee, gelukkig niet.
Alle kaartlezers op de wereld hebben een gestandaardiseerde afmeting, dat zou een hoop gelazer geven dat nergens voor nodig is.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Van mijn chippas zou ik de rechterhelft af kunnen knippen. De chip zou nog steeds functioneren, en in alle apparaten passen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan gaat het schuin zitten in de vakjes die van een beurs...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan komen er nieuwe beurzen met kleinere vakjes.
Ik denk dat het percentage zoekrgeraakte pasjes drastisch zal toenemen, als de pasjes een stuk kleiner worden! Dus lijkt me niet handig!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er komt een verichip. in Amerika bestaat het al jaren.
Een chip ter grootte van een rijstkorrel stoppen ze in je hand of in je hoofd.
En het is alles in één, paspoort, pinpas, rijbewijs, enz enz