Is liefde gezond?

Je kunt in iemands ogen verdrinken, maar dat is niet gezond..

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
2.6K

Het beste antwoord

Liefde en gezond hebben niets gemeen... En verdrinken in iemands ogen kan niet... Daar heb je water voor nodig...

Maar dan hebben we het over het lichaam en voor lichamen kan liefde niet ongezond zijn...
Maar een mens is meer dan een lichaam... Een mens is auto ÉN chauffeur... Lichaam en ziel...

Voor de ziel is liefde heel gevaarlijk... Jazeker... De ziel is ook wel de persoon die in je auto rijdt... En die persoon daarvoor is liefde heel gevaarlijk... Die persoon kan er wel degelijk aan sterven... En die kan verdrinken inderdaad, maar dan wel figuurlijk, doodgaan aan de liefde...

En als de persoon doodgaat dan is niet de persoon meer de baas, (dat zou ook niet kunnen natuurlijk) maar dan is liefde de baas... In de analogie is er dan een auto die alleen maar door liefde bestuurd wordt...
En ik kan je zeggen dat ik genoeg mensen tegengekomen ben waar liefde de bestuurder is van de auto...
Ze noemen die personen (je mag dat dan eigenlijk niet meer zeggen) Verlicht... en verlicht is ook al geen goed woord, beter is gerealiseerd...

Zo iemand realiseert zichzelf uit naam van liefde...

Dus dit is wat ik erop kan zeggen... Liefde is gezond voor het lichaam, maar heel ongezond voor de bestuurder...

Toegevoegd na 1 minuut:
De liefde waar ik het over heb heeft niets maar dan ook totaal niets met seks te maken, dat wilde ik nog wel even toevoegen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

In iemands ogen verdrinken, hoeft niet ongezond te zijn, tenzij je het als een lolletje opvat en dat 'verdrinken' letterlijk neemt.
Liefde is zeker gezond, want een mens functioneert niet zonder Liefde, Liefde in welke vorm dan ook. Als iemand nog nooit een lief gehad heeft en bij uitbreiding nog nooit seks, wreekt zich dat op den duur. Dan is het ongezond, mentaal en misschien ook fysiek.
Maar als je te verliefd bent en het wordt een obsessie, is dit ronduit ongezond.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
liefde kan heel positief en gezond zijn, maar dan moet die liefde wel beantwoord worden door de juiste persoon.
14 jaar geleden
Ik neem aan dat je liefde voor een partner bedoelt, want liefde voor macht of liefde voor geld heeft een andere dimensie..

Liefde is een natuurlijk proces, en dat is heel gezond. De mens is gebouwd om met een partner samen voor nageslacht te zorgen, liefde is daar een van de belangrijke ingredienten van. Ik wil overigens niet zeggen dat je vanwege liefde altijd wijze beslissingen neemt, liefde is zakelijk gezien een slechte raadgever. Maar gemiddeld genomen: liefde is gezond, gebrek aan liefde is ongezond.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 duidelijk antwoord
Ja.

Liefde is rezond. Keer op keer blijkt dat liefde goed is voor je lichaam. Het beinvloed je hormoon balans in positieve zin waardoor vele processen in je lichaam beter lopen. Zie een artikeltje van afgelopen bij in de bron.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Liefde is als voedsel. Je kunt niet zonder.
Het kan gezond zijn, maar ook juist niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als de liefde gedeeld wordt,is er niet gezonder,op zuurkool na!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leuk antwoord+1
Liefde is gezond! 'Het is een groots, mooi en misschien wel het meest vitaliserende en inspirerende gevoel dat er bestaat: liefde. Een heerlijk en vervullend gevoel dat je kunt hebben voor een ander, dat je lichter maakt, sterker, groter: ver voorbij het ego. Wie liefde voelt, voelt zich per definitie goed en levenslustig. Liefde maakt gezond. Heel letterlijk zelfs, doordat zij het zelfgenezend vermogen activeert.’

Liefde is een gevoel dat zo diep kan gaan dat het iets met je hele wezen doet. Het opent je, haalt het goede in je boven. Je merkt hoeveel je te geven hebt en hoe plezierig dat is. En je krijgt als vanzelf cadeautjes terug wanneer jouw liefde de liefde van de ander wekt, die je op jouw beurt kunt ontvangen. Het is als met vuur, als je het doorgeeft, of deelt, groeit het.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Liefde is meer dan gezond, het is zelfs genezend. Ik bedoel gewoon liefde tussen man en vrouw, naar je kinderen, naar de medemens.
Als iemand je liefheeft geeft dat een gevoel dat je wat waard bent, dat je er mag zijn. Je bent veilig bij die ander, omdat jij mag zijn wie je werkelijk bent. Daarin durf je dingen te doen, te zeggen, je te uiten. In de liefde kan je tot ontplooiing komen.
Er zijn zoveel mensen kapot omdat ze in hun opvoeding geen liefde hebben ontvangen. In het ergste geval kan je maatschappelijk niet functioneren.
Liefde kan helend, verzachtend, vertroostend zijn. Het kan ook in de kleine dingen zitten, een knipoog, een blik, een positieve opmerking.
Ik zou willen dat er veel meer liefde onder ons mensen was, wat zou de wereld daarvan opknappen.