@ betekent 'at' oftewel 'aan'.
14 jaar geleden
dan is de reactie gericht aan die persoon. Je moet het @ dan uitspreken op z'n engels dus at...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat houdt in dat de reactie speciaal voor de persoon wiens naam er achter staat bedoeld is.
Is vaak wel handig als er een hele rij reacties is en je eigenlijk wilt reageren op iets dat iemand vijf reacties daarvoor gezegd heeft, dan weet iedereen ook dat je speciaal daar op reageert.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
daarmee laat men zien op wie men reageert
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zodat je onderscheid kan maken, voor wie jouw reactie is bedoelt. Reageer je op de antwoordgever hoeft dat niet erbij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat bij veel systemen, waaronder ook goeievraag.nl het goed kan voorkomen dat tegen de tijd dat je je antwoord/reactie geplaatst hebt er andere reacties tussendoor gekomen zijn. Als ik dan op persoon A reageer type ik meestal @A, om te voorkomen dat personen B en C die in de tussentijd reageren denken dat ik op hun verhaal een reactie geef.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hee, je bent me voor! +1 dan maar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dankjewel. In de tijd die het me kostte om het antwoord te typen is ook C4th en in mindere mate zieneres en kistenwind mij weer voorgeweest.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@monique, dat was niet duidelijk geweest als iemand anders er snel tussendoor was geglipt. Bijvoorbeeld omdat mlodewijk langzaam typt, of omdat de telefoon ging terwijl hij aan het typen was.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is waar
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Monique, daar heb je helemaal gelijk in, als dit nu echter een klene discussie was geweest over een onderwerp waar veel mensen misschien wat over willen zeggen, bijvoorbeeld het geloof (ik noem dit even omdat het nogal heftige discussies heeft opgeleverd in het verleden) dan kan het zijn dat ik nu deze reactie type en me moet afvragen of Piet, Kees, Karel en Antje (zomaar wat namen die ik nu verzin) niet al een reactie geplaatst hebben voordat deze van mij zichtbaar is. Als ik me dan toch tot jou wil richten is het duidelijker (mijn mening om daar @Monique / aan Monique dus, zoals andere hier uitleggen) bij te zetten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Was het nou duidelijk op wie ik reageerde?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Cindy, inderdaad, het was mij niet duidelijk wat jij 'waar' vindt. Goed voorbeeld dus. @Rota, je haalt me de woorden uit de mond.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
haha, mr. lodewijk, toen ik antwoord begon te geven stond er slechts 1, dus redelijk wat mensen was ook mij vóór.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Kirstenwind. Het is gewoon Martijn hoor, ik heb geen rechten gestudeerd :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@XiniX... huh...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@XiniX, volgens mij begrijp je het niet helemaal?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@WIE???
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Ach laat ook maar :), volgens mij begrijp je het deze keer wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Martijn,XiniX begrijpt het allemaal donders goed,maar hij provoceert graag!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Xinix, was wél geinig +1
in forums kun je reactie geven met een "quote" van iemand anders, daardoor weten andere gebruikers op het forum dat de reactie die erna geplaatst wordt vooral gericht is naar degene die dat stukje uit die "quote" geschreven heeft.

veel systemen hebben geen mogelijkheid om dat te doen, daarom zetten mensen er @ neer, gevolgd door een gebruikersnaam, om te laten weten dat er gereageerd wordt op een vorige gebruiker
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan is het voor die persoon!