Waarom duurt de leidse kermis maar 1,5 dag?

Dit weekend was ik weer op de Leidse kermis. Wat een enorme kermis is dit..! Was dit jaar al eerder in Tilburg geweest, maar deze kermis spant werkelijk de kroon. Maar waarom komen al die exploitanten voor maar anderhalve dag hun handel opbouwen??

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (3)

Omdat deze kermis niet ALLEEN kermis is zoals bijvoorbeeld in Tilburg. De kermis in Leiden wordt ondersteund door grote optedens van grote bands en DJ´s zoals Armin van Buren. Het duurt dan wel maar 1,5 dag, maar de opkomst is groter dan waar dan ook. Ook zijn de bezoekers op deze kermis blijkbaar bereid om 10 euro te betalen voor een kort ritje in een grote attractie waar in Tilburg maar 4 euro voor betaald hoeft te worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de kermis is een van de vele feestelijkheden om leidens ontzet (3 okt) te vieren.
14 jaar geleden
Omdat die kermis is voor het Leids ontzet. Dat is op 3 oktober, meestal word er op 2 oktober ook al feest gevierd, maar het echte feest is op 3 oktober.
Daarnaast is de kermis in het centrum: Je kan niet een heel stadscentrum voor een week afsluiten. Ik had van 1 dag al genoeg overlast.