Waarom komen die colporteurs van energiebedrijven altijd laat op de avond?

Alleen deze avond ben ik alles bij elkaar al ruim anderhalf uur bezig geweest met 3 energiebedrijven. Die er een nog al agressieve en bedreigende houding op na hielden om maar te verkopen...

De eerste kwam rond 20:45 uur en de derde en laatste heb ik een paar minuten terug het appartementencomplex uitgewerkt 'wegens art. 461 Wetboek van Strafrecht'...

Maar wat als ik nu vroeg had willen slapen?

Kunnen die mensen niet gewoon op een normaal tijdstip komen in plaats van laat op de avond?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
1.3K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
na 21.30 mogen ze niet meer komen..ik doe btw mn deur niet eens open als het donker is en ik ken de persoon aan de andere kant van de deur niet.

Het beste antwoord

Nog nooit meegemaakt zo laat,maar nee is nee,en dan gaat de deur dicht bij mij,gewoon wegwezen.
moest verboden worden vooral nu het al wat vroeger donker wordt,en er veel oudere mensen bang zijn om s,avonds de deur open te maken,als ik wil veranderen dan neem ik zelf wel contact op met mijn energie maatschappij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Dan hebben ze de meeste kand, die zijn ook niet gek...

Toegevoegd na 9 seconden:
kans
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je een beetje murw geslagen en wellicht wat lodderig van de wijn bent dan komen ze, makkelijke prooi immers. En wat ook meespeelt is dat bij de normale rijtjeshuizen geen kans meer maakt als het donker is omdat men niet meer open doet. In galerijflats en dergelijke vaak nog wel. Omdat de assumptie van de bewoners is dat het waarschijnlijk een buur is en er is meestal voldoende licht om te zien wie voor je deur staat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hahah LOL ik had jou antwoord over wijn nog niet eens gelezen 2 zielen 1 gedachte ;-)
Dan zijn immers de meeste mensen thuis...en vaak werken ze zelf ook nog overdag en is het colporteren een bijbaantje..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
omdat dan de meeste mensen thuis zijn en al eerder overstag gaan omdat ze wellicht al aan een wijntje zitten ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze komen laat op de avond omdat ze dan de meeste kans hebben dat degene die (mede) de beslissingen neemt, ook aanwezig is.

Soms komen ze ook 's avonds omdat het voor hen een bijbaantje is.

Maarreh - als je anderhalf uur bezig bent geweest, dan moet je een deel van de fout bij jezelf zoeken. Als je meteen zegt dat je geen interesse hebt, hoef je het soms nog eens te zeggen, en dan zijn ze weg.

Vriendelijk maar resoluut laten merken dat ze bij jou geen kans maken. Bij mij heeft dat altijd goed gewerkt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben in eerste instantie heel vriendelijk en zeg dat ik geen interesse heb. Maar zoals ik al omschreven had heb ik er vandaag 3 gehad van verschillende energiebedrijven. En deze kwamen op mij alle drie stuk voor stuk agressief en bedreigend over. Beetje het type johova getuigen die de voet tussen de deur zet...
Het kost energie om energie aan de man te brengen en 's avonds is energie goedkoper.
Bij mij hangt trouwens aan de deur te lezen: "Aan de deur wordt niets gekocht!". Als ze dan nog de moed hebben om te bellen, heb ik een goede reden om ze af te blaffen.