Is een chipszak van plastic?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
6.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik bedoelde natuurlijk maand

Het beste antwoord

Nee. Chipszakken zijn uit een samengesteld materiaal.
Zie bijgaande link. (Het staat in het stukje tekst boven aan)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ja, het is doorgaans gemaakt van kunststof, maar wel met daarop metaal "gesputterd". Dat laatste verzin ik niet :) Lees hier maar: http://nl.wikipedia.org/wiki/Sputteren
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij niet. Moet je ook sinds kort je plastic afval scheiden? Wij hebben hier besloten dat chipszakken niet bij het plastic afval horen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja de zak zelf is van plastic. Alleen door de bewerking van dat plastic mag het niet bij het plastic afval. Zie het andere antwoord m.b.t. het sputteren. Ook het op dampen of walsen van een zeer dun laagje metaal (ferro) of niet metaal (non-ferro denk aan aluminium) word veel in de kunststof industrie gebruikt, dit proces zorgt voor een combinatie materiaal, dat moeilijk te recyclen valt of het recyclen extreem duur maakt.