welke regelastand gebruik je in een boek

ik ben zelf een boek aan het schrijven, en nu zag ik op internet dat een boek een bepaalde regelafstand heeft. maar welke afstand moet dat zijn

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
1.3K

Antwoorden (3)

Dat ligt er aan hoe dik het boek moet worden.
Met een kleine regelafstand krijg je vaak van die lullige dunne boekjes. Dan moet je het in de witruimte gaan zoeken.
14 jaar geleden
Er is niet een antwoord op deze vraag. Hangt deels af van je schrijfstijl. Maar meeste boeken hebben een regelafstand van 1,15. Dit leest een stuk rustiger dan een regelafstand van 1,00.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
maak eerst maar gewoon de hele text zoals je dat wilt en ga dan pas kijken naar de leesafstand
opmaak van een text is altijd het laatste wat ik doe