Waarom zit er steeds vaker harde en storende muziek in een (praat)programma?

Een boeiend en interessant programma, zoals bijvoorbeeld de reis van de 'Beaglle', in het voetspoor van de bootreis die Charles Darwin maakte.
Een geweldig programma, maar wat ongeloofeloos storend is dat lawaai op de achtergrond!
De 'achtergrondmuziek' is soms zo hard, dat de sprekers nog maar nauwelijks te horen zijn.
Het viel me voor het eerst op bij programma's van bepaalde commerciele omroepen zoals SBS6 en Veronica, maar nu 'hoor' je het zelfs bij programma's van de VPRO.
Vreselijk! WAAROM???

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
1.4K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goeie vraag! Sommige zenders zetten zelfs een deuntje achter de nieuwsberichten. Niet eens iets zinnigs, gewoon een paar toontjes die zo'n drie seconden duren, en dat staat dan op de eindeloze repeat. Vooral slechthorende mensen kunnen hierdoor het gesproken woord geheel niet meer verstaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op de voormalige TT-Pagina 316 (bestaat niet meer) zijn daar al vele ergernissen over geplaatst. Ik ben het helemaal met je eens want vooral de Nederlandstalige documentaires zijn daardoor haast niet meer te volgen. Geen antwoord dus, maar desalniettemin een goeie vraag want er moet dan toch wel een andere reden achter zitten om dit te doen dunkt me. Mits er een jonge hond achter de knoppen zit die de muziek interessanter vindt als het beeld en de gesproken tekst.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja man je hebt helemaal gelijk en ik erger me er kapot aan. Het hele plezier dat je aan een programma zou kunnen beleven wordt daardoor vaak vergald. Ik heb er wel eens bij een omroep tegen geprotesteerd maar kreeg natuurlijk geen antwoord. Moet je eens kijken naar "De politie op je hielen" bijvoorbeeld, daar staat een stuk hardrock onder waar je niet goed van wordt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Juist om die reden o.a. kijk ik weinig televisie. Ik kan er niet tegen. Ik hoor dan het een nog het andere. Moet waarschijnlijk lekker gepimpt worden, vernieuwend pff. Sommige dingen worden ook zo gefilmd, dat ik er niet naar kan kijken, snel schietende beelden etc.. dat red ik niet met mijn hang naar migraine.

Antwoorden (4)

Hallo, wakker worden zijn julie er nog? volgens barend en van dorp. atentie grippen dus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kijk haar het programma, omdat het me interessant lijkt.
Maar door de keiharde muziek verlies ik juist mijn aandacht omdat het horen en zien mij vergaat!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
''haar'' het programma? LOL...;-)
Een hele goeie vraag trouwens.
Ik erger mij er ook groen en geel aan, vooral omdat slecht horende ( Ik gebruik een kin telefoon) nog scherper moeten luisteren.
Ik begrijp er ook werkelijk niks van hoe ze "muziek"op de achtergrond kunnen laten horen bij een praat programma!!
Het waarom, daar ben ik ook heel nieuwsgierig naar.
Ik hoop dat er iemand die bij de tv werkt dit leest en dat ze eens gaan nadenken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De meeste programmamakers verloochenen hun afkomst niet. Die zijn bij de radio begonnen en begrijpen nog steeds niet dat tv wat anders is.
En ze doen het ook een beetje om de kijkers te pesten. Dat blijkt wel: er is al zoveel over geklaagd, maar hoe meer men klaagt, des te verder gaat die knop naar rechts.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alles gaat schreeuwen, de natuur schreeuwt om hulp, het wordt allemaal schreeuwerig, op de buis, de reclame, de documentaires, de films, alles... Het is een trend... Als je een film ziet van 30 jaar terug, dan gaat die zo traag, dat je in slaap valt... Zo ver is het al...

Je wordt overschreeuwd door de media... En als wij het pikken dan gaat het nog verder... Nog harder... Nog sneller...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja. Maar de vraag is dus....waarom?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is de trend naar extremer... Met alles...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ok, daar zit misschien wat in.....wat vreselijk trouwens...zucht