Waarom is Nerderland vrij land?

Toegevoegd na 29 minuten:
mijn excuses voor het ontbreke van de letters. Het moet zijn Nederland.

Toegevoegd na 2 uur:
platje wat betekend werleld i.v.m reaxtie op de antwd van werner?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
5.8K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
babyfaced, ik wil het je nu toch nog even vragen, want het intrigeert me al een tijdje. Kun jij niet goed typen? Of lees je je vragen niet na? Of ben je dyslectisch? Want je zinsopbouw klopt meestal niet, en in de meeste woorden staan ook zoveel fouten.
Dit is overigens niet denigrerend bedoeld, wel uit interesse
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
misschien omdat ik met me mobieltje op dit site komt. Nokia E51
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat Babyface niet van Nederlandse origine is als ik naar zijn avatar en de spelling, grammatica EN inhoud van zijn vragen kijk ; ik vind het acceptabel genoeg hoor. Tikfoutje hier en daar accentueert het een beetje. No problem.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit heb ik reeds dagen geleden ook al aangegeven,maar dat is geen reden om hem er steeds maar weer op aan te spreken!
Als zijn vragen bergrijpelijk zijn,(en dat worden ze steeds meer) is er geen reden om steeds maar weer sarcastistisch te blijven doen! Ik steek hier ook mijn hand in eigen boezem,d.w.z. ik heb het ook gedaan,toen ik mog onder mijn eigen naam meedeed.Peter Gradisen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom neem je dan een nieuwe inlog als je hierbij al aangeeft wat je eigen naam was??
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat ik op een andere locatie zit met een andere PC m'n wachtwoord kwijt ben een een verschrikkelijke digibeet!
Hoop Woensdag weer van mijn alter ego verlost te zijn!
Het blijft mijn eigen naam hoor!
Peter.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
O, gelukkig, want wij gingen steeds zo leuk gelijk op, en ik herkende je over al :-)

Het beste antwoord

Omdat in 732 in de slag bij Poitiers, de Frankische hofmeier Karel Martel een leger onder Emir Abd el Rahman tegenhield. De uitkomst van deze veldslag bracht de noordwaartse expansie van de islam uit Spanje tot staan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

...omdat we een democratisch gekozen regering hebben en omdat vrijheid van meningsuiting in de grondwet is opgenomen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Amdat de geallieerden de nazi's eruitgemept hebben.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
kort maar krachtig, anders hadden indd duits gesproken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
N.v.t.
Dat is vooral dankzij Willem van Oranje, die de Spanjaarden heeft weggejaagd en daardoor was NL niet meer onderdrukt.
En verder (kom maar op met die minnetjes) doordat het een christelijke natie was, en de christelijke waarden bieden mensen vrijheid.

Toegevoegd na 15 minuten:
ook wel een essentieel onderdeel in de vrijheid die Nederland kent, werd jaren daarna samengesteld, namelijk de Nederlandse Grondwet.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Nederlandse_Grondwet
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nederland is een vrij land omdat wij in een democratie leven, en het recht kennen dat vrijheid van meningsuiting heet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat Nederland een onafhankelijke staat is met vrijheid van meningsuiting, kiesrecht en godsdienstvrijheid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vrij is zeer subjectief. Naar mijn mening is Nederland helemaal geen vrij land. We worden van de wieg tot het graf in-geboxed met wetten, regels, plichten en belastingen. Ondernemen of andere initiatieven word op alle mogelijke manieren tegengewerkt en/of afgestraft. Dus deze vraag is eigenlijk niet goed te beantwoorden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nederland is geen vrij land... Dus als het al niet waar is, hoe kan ik dan aangeven waarom wel... En het wordt met de dag onvrijer en onvrijer... Kijk maar naar het nieuwe paspoort, is dat geen inleveren van vrijheid... Vroeger moest je in staat van beschuldiging gesteld worden vooraleer je je vingerafdrukken moest afgeven, nu is dat van je afgenomen... Is het je opgevallen dat na elke afslag van elke provinciale weg een camera is komen te staan... Is dat een vergroting van je vrijheid of een beknotting?
Internet is zijn vrijheid aan het verliezen wereldwijd... Jij wordt binnenkort verantwoordelijk gesteld of dat wat je download legaal is... Het is de omgekeerde wereld, waar de vrijheden tot nul gereduceerd worden... Ook in Nederland...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoewel het aantal wetten en regeltjes hand over hand toeneemt(dat wel) blijven we in veel opzichten toch een vrij land,vooral als je het afzet tegen veel andere landen!