Waar kan ik als student zijnde, morgen heen om rustig te studeren?

Thuis is het lekker gestrest, dus even geen goede plek om te studeren. En morgen ben ik vrij. Ik ken vrij veel mensen op school en wil vragen even vermijden. Dus school is ook momenteel geen slim alternatief.

Weet iemand een leuke plek waar je rustig in je eentje de boeken en de laptop er bij kan pakken (ik heb geen internet nodig) en lekker rustig en ontspannen kan studeren/lezen? (Behalve in de trein zelf, dat doe ik sowieso al)

Ik ga morgen vroeg weg om 6.45 en wil eigenlijk proberen rond 18.30 weer thuis te zijn. Ik reis met de trein.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
3.7K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waar woon je ongeveer?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ongeveer in de trein....

Het beste antwoord

De bibliotheek in amsterdam. Een prachtig gebouw vlakbij centraal station waar je zonder er lid van hoef te zijn gratis kunt gaan zitten. Het geeft mij altijd een rustgevende en inspirerend gevoel als ik binnenstap en je kunt gratis op pc's met internet en af en toe drink je bijv. Een verse jus in het le place restaurant. Echt een aanrader als je het mij vraagt, succes met studeren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt gewoon binnen lopen? No questions asked? (ik ben een plattelands meid he? Wat weet ik nou ;) )
Het gebruik van computers kost verder niks? (Al heb ik dan mijn eigen laptop wel bij mij)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ps. Is het echt makkelijk te vinden? Volgens 9292ov moet ik 9 minuten lopen. En ik ken Amsterdam verder niet echt geweldig (..oftewel; helemaal niet)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je het station uitloopt aan de voorzijde dan sla je links af en loopt alsmaar rechtdoor. Vervolgens loop je langs de bussen en houd het spoor aan je linker hand. Op een gegeven moment kom je bij het water waar je op een lange ''brug'' loopt richting een drijvend chinees restaurant. Daar loop je voorbij en dan is het het grote gebouw aan je linker hand. Voor het gigantische post gebouw nog dat nu gesloopt word. Ik zat daarnaast eerst op school en het is in mijn ervaring te lopen in 6 min. als je stevig doorstapt. En Ja, het is helmaal openbaar. Bij binnenkomst kun je gewoon de bieb in lopen zonder dat er iemand ook maar met je praat. Links is de balie waar je lid kunt worden (neem als je dat wilt wel legitimatie mee en een brief waar op je huisadres vermeld word). Er zijn apple laptops die je kunt gebruiken voor de online bieb maar op de normale pc's kun je wel gewoon op internet. Die staan op alle verdiepingen. Als je niet lid bent kunt je ook ter plekke boeken lezen maar die kun je dus niet mee het gebouw uitnemen. Op de top verdieping kun je bij het restaurant heerlijk op het dakterras zitten. Echt een aanrader als het zonnetje schijnt. Kijk ook eens op hun website http://www.oba.nl/
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oh ja, vergat nog dat je met je eigen laptop daar niet kan internetten zonder dat je lid bent en er is ook geen overvloed aan stopcontacten..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@goeievraagster: iedere openbare bibliotheek in Nederland kun je zo, no questions asked, naar binnen lopen. Daarom heten ze 'openbaar'. Lidmaatschap is pas nodig als je boeken uit de bibliotheek mee naar buiten wilt nemen, want dan weten ze graag aan wie ze de boeken meegeven. Maar verder mag je in iedere openbare bibliotheek: - binnenlopen
- boeken en kranten ter plekke lezen
- aan een tafel gaan zitten studeren
- als er een stopcontact bij die tafel is: je laptop daar inprikken Vaak kun je tegen betaling (maar nog steeds zonder lidmaatschap) ook:
- gebruik maken van hun computers
- gebruik maken van hun draadloze netwerk om op internet te komen
- delen van boeken kopiëren
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En hoe heb je het gehad? Of ben je niet geweest?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mag ik even zeggen: WAT GROOT! hahah..
Nou is ons lokale biebje dan ook kleiner dan een school lokaal.. Maar ja.. haha! dankje voor de tip.

Andere antwoorden (11)

In de biobliotheek kan je heerlijk rustig studeren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoek een rustig terrasje op. Veel volk trekt het nu niet meer, maar als je lekker in het zonnetje zit is het nog volop zomer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat ook een fijne plek is: de kloostertuin van de Dom in Utrecht. Nu zijn de meeste toeristen weg en de tuin is vrij te betreden. Ik weet alleen niet hoe veel je je laptop nodig hebt, want daar zijn geen stopcontacten vermoed ik.
Oh en de zin: "Waar kan ik als student zijnde, morgen heen om rustig te studeren?" klopt niet. Het is als student, of student zijnde. Allebei is dubbelop.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het begijnhof in amsterdam, het is een hofje gelegen achter de de kalverstraat maar, geloof het of niet een oase van rust.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad, echt een vreemde gewaarwoording dat het gewoon achter de kalverstraat is maar oh zo stil!
in hoog catherijen Utrecht. heb je vast wel plekje te vinden om lekker te studeren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Natuurlijk, op de trap naar de bioscoop in de urinewalm. Goed idee. Als je Hoog Catharijne noemt, wees dan wel specifiek: je kun goed zitten op de bovenverdieping van La Place in V&D, daar zijn tafels met stopcontacten en je mag gratis gebruik maken van hun netwerk. Wel zo af en toe een kopje koffie halen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
tog?
ja nu ben je al weg natuurlijk maar wat denk je van Artis?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet niet waar je woont, maar de hortus in Leiden [En ik geloof ook in Amsterdam] heeft een tropische kas waar je kan zitten. Hetzelfde geldt voor Burgers' zoo -> Bush. Maar daar is het wel weer erg druk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik weet niet waar je woont, of hoe lang je in de trein wil zitten dus een plaats word moeilijk. probeer een bibliotheek of park, het weer is morgen beter als vandaag dus dat is je geluk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iedere bibliotheek is erg geschikt (vooral universiteitsbibliotheken zijn speciaal hiervoor ingericht en een beetje universiteit heeft meerdere bibliotheken). De stilte coupe in de trein buiten de spits is ook bruikbaar (alleen minder ideaal met schrijven) als je een week OV hebt.
Eigenlijk is iedere plek waar je geen last hebt van wind, regen en mensen die je de oren van de kop zeuren geschikt.

Als je thuis niet kan studeren om wat voor een reden dan ook kan een kamer ook een oplossing zijn.

Ik weet niet wat voor een opleiding je doet maar HBO's en Universiteiten hebben ruimten genoeg waar je kan gaan zitten. Je hoeft niet per se in de buurt te blijven van de afdeling waar je lessen volgt. Ik ging zelf regelmatig bij een andere faculteit zitten omdat die vaak rustiger plekken hadden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
stadskanaal
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vraag of je bij familie vrienden of buren even mag afzonderen op een logeerkamer eventueel.
Succes