Aangezien ik het zelfs op urbandictionary.com niet tegenkom, lijkt het erop dat het betekent dat je volgorde om klinkers in alfabetische volgorde te plaatsen jammerlijk mislukt is. Ook de site http://aeoui.com/ lijkt niet echt een antwoord te kunnen geven. Waarbij ik het opvallend vind dat die site vanuit Indonesië geregistreerd staat, volgens onderstaande bron.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AEIOU is een klinkercombinatie die de Habsburgse keizer Frederik III (1440-1493) op veel representatieve gebouwen in Wenen liet aanbrengen.

AEIOU op de Steiner Tor in Krems , Oostenrijk
De betekenis van de afkorting is niet bekend. Voorkomende interpretaties zijn:
Austria est imperio optime unita
Austria erit in orbe ultima (Oostenrijk zal er altijd zijn)
Austriae est imperare orbi universo (Het is aan Oostenrijk de wereld te beheersen)
Alles Erdreich ist Österreich untertan (Het gehele aardrijk is aan Oostenrijk onderworpen)
Anagram van Ieoua (Jehova)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je was me net voor!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De vraag ging alleen niet over AEIOU, maar over AEOUI. Althans, zo staat hij er.
AEIOU is een klinkercombinatie die de Habsburgse keizer Frederik III (1440-1493) op veel representatieve gebouwen in Wenen liet aanbrengen.

De betekenis van de afkorting is niet bekend. Voorkomende interpretaties zijn:

* Austria est imperio optime unita
* Austria erit in orbe ultima (Oostenrijk zal er altijd zijn)
* Austriae est imperare orbi universo (Het is aan Oostenrijk de wereld te beheersen)
* Alles Erdreich ist Österreich untertan (Het gehele aardrijk is aan Oostenrijk onderworpen)
* Anagram van Ieoua (Jehova)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het zijn klinkers
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
A E O UI zijn korte klinker-klanken
AA EE OO UU zijn de lange klinker-klanken
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De letters komen me bekend voor van een liedje van vroeger: "A,E, AEIOU" IOU stond in dat geval volgens mij voor I own you": Ik ben je wat verschuldigd.

Dus mischien heb je de letters wat omgedraaid? Wat AE dan getekend dat is mijzelf ook altijd een raadsel gebleven ;-)

Toegevoegd na 6 minuten:
Maar kan ook zijn dat dat liedje gewoon over de Habsburgse keizer Frederik III ging hoor :-)))

Ik was toen nog een tiener en legde dus dat liedje zo uit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als eerste onbenul uitzonderlijk intelligent.