Hoe krijgen ze die mentholsmaak in menthol sigaretten?

Als je een mentholsigaret rookt is het net of je heel fris bezig bent (niets is minder waar) maar hoe krijgen de tabaksbladeren die frisse mentholsmaak?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
6.4K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat nog erger is dan menthol zijn de stoffen die worden toegevoegd om de sigaret verslavender te maken .

Antwoorden (4)

Dat is niet zo ingewikkeld. Er wordt menthol-olie aan de tabak toegevoegd.
14 jaar geleden
Ik neem aan dat ze het aromatiseren, net als gearomatiseerde thee. Of gemalen mentholbladeren door het tabak.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik hoop dat je engels voldoende is want op de engelse wikipedia wordt keurig uitgelegd onder het hoofdje "Tobacco blend" dat er een parfum achtige smaakstof, "topping" of "toppings" genaamd wordt toegevoegd aan de tabaks mix.

Toegevoegd na 3 minuten:
er is zelfs een aparte wikipedia pagina voor menthol sigaretten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Aan een sigaret kan een bepaalde smaak worden toegevoegd, zoals cacao, vanille of menthol. Een fabrieksmatig geproduceerde sigaret is erop gemaakt de verbranding van tabak te versnellen. Sigaret is eigenlijk het verkleinwoord van sigaar
Bronnen: