Goeden dag allemaal ik heb een vraag hoe kan het dat de eene mens 500 vrienden hebt en dat de andere mens geen eens 1 vriend of maatje heb

om dat het ook zo bij mij is en ik denk dat het wel bij meerder mensen zo is ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (9)

Verlegenheid, afzijdiger dan de anderen? Ligt aan zijn emoties en karakter.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En het ligt er ook maar net aan wat iemand als definitie heeft van vriend. Er zijn mensen die een kennis ook al een vriend noemen. Ja, dan kun je een heleboel vrienden hebben. Net zoals op hyves bijvoorbeeld, ook allemaal zogenaamde vrienden. Ik heb b.v. "46 vrienden" op hyves, waarvan ik er maar enkele als echte vriend/vriendin beschouw. De meesten zijn gewoon kennissen. Echte vrienden zijn maar schaars. Een echte vriend is iemand die je door dik en dun steunt en op wie je kunt bouwen (ook wanneer het met jou wat minder gaat). Ze zeggen niet voor niets: "in goede tijden kennen je vrienden jou, in slechte tijden ken jij je vrienden!"
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het ligt er ook aan wat je persoonlijk wilt. Als je graag onder de mensen bent en ook veel vrienden wilt hebben, is het al een stukje makkelijker. Wat je wel moet bedenken, veel mensen zeggen veel vrienden te hebben maar in werkelijkheid is het merendeel daarvan alleen maar 'kennissen' en hooguit een handvol echt vrienden.

Ben je wat verlegen en gesloten dan trek je al niet veel mensen aan en waarschijnlijk begin je dan ook niet zo snel uit jezelf een gesprek. Zo maak je dus minder snel contacten en dus vanzelfsprekend ook minder veel vrienden.

Vaak ontmoet je iemand en door diegene weer een ander, zo krijg je vrienden van vrienden en vrienden van die vrienden enz... Hoe meer mensen je leert kennen hoe meer 'vrienden' je dus maakt.

Met je extra toevoeging heb je gelijk, meerdere mensen hebben dit. Sommige mensen zijn eenlingen, willen graag alleen zijn en hebben gewoonweg geen behoefte aan veel vrienden. Anderen mensen vinden het moeilijk om contacten te maken (door bv verlegenheid) en weer anderen zijn gewoonweg niet zo aardig..zijn bot oid en zo stoten zij juist mensen af.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens is dit een compleet en juist antwoord +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij dus hè!
Beter 1 vriend in de hand dan 10 in de lucht.
Wanneer je echt in nood zit zal je er achter komen dat je wel degelijk een vriend hebt.En wie weet kom je vandaag of morgen iemand tegen met wie je het heel goed kunt vinden.En vrienden moet je ook maken door nemen en geven.En vooral jezelf zijn.
Ik moet er niet aan denken 500 ,,vrienden,, nee hoor .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En als die 500 "vrienden"ook ieder 500 "vrienden"hebben. Dan zijn we allemaal gewoon vrienden ! Dat is het principe van Hyves en wat nog meer.
Nee, mijn echte vrienden zijn te tellen op 1 hand. Dat betekent niet, dat ik me niet als vriend zal opstellen voor iemand die mijn hulp nodig heeft. Dan ben ik tijdelijk even een vriend.
Trouwens ik doe niet mee aan dat Hyves- gedoe of wat dan ook. Je wordt automatisch voor uitgenodigt, iemand waarvan je in de contactlijst staat, doet ogenschijnlijk een verzoek om je erop te krijgen, maar dat is niet echt zo. Dus daar ben ik niet ingetrapt. Anders had ik nu wel ook 1000 "vrienden".
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik ben heel nadrukkelijk aanwezig altijd, je kan niet snel om mij heen, you like that or you don't. de mensen die je dan zien blijven plakken of vertrekken heel snel, maar ze hebben altijd een keus. als jij heel stil en verlegen bent zullen mensen ook niet snel toenadering tot jou zoeken. val je op en blinkt je uit heb je eerder mensen om je heen.
ik raad je toch vooral aan om jezelf te blijven. doe je al een hobby ofzo. ontmoet mensen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je veel geld hebt en er mee strooit heb je ontzettend veel vrienden,maar dat zijn niet de soort vrienden die jij bedoelt. Het ligt voor een groot deel aan je zelf,ben je een aimabel mens en ben je je erg extrovert,dan zul je waarschijnlijk snel vrienden maken. Ben je daarentegen in jezelf gekeerd,zullen veel mensen zich niet tot jou aangetrokken voelen! Het resultaat is dan:weinig vrienden,maar wel echte !
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het ligt er maar net aan wat je verstaat onder het begrip 'vriend'!

Ikzelf beschouw een vriend als iemand die alles van mij weet en omgekeerd, waarbij ik altijd terecht kan en omgekeerd, waar ik eindeloos mee kan lachen, huilen en ouwehoeren en die ik echt niet zou kunnen en willen missen.

Als jij in je leven 2 of 3 ECHTE vrienden hebt, dan ben je een rijk mens!
Je kunt domweg geen tientallen vrienden hebben, da's onmogelijk. Je bent dan in de war met kennissen of vage bekenden.

Sommige mensen hebben niemand. Dat heeft te maken met angst om jezelf te tonen aan de ander, geslotenheid, en soms ook hebben mensen geen behoefte aan gezelschap van anderen. (zgn kluizenaars).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ken geen mens met 500 vrienden. Ik zie dat wel eens bij hyves. Maar dat zijn geen echte vrienden, ook al wordt dat op hyves zo genoemd.
Mensen zonder vrienden zijn er helaas te veel. Dat is ook debet aan deze individualistische maatschappij. Als je anders bent dan anderen val je buiten de boot. Je moet mee kunnen of meedoen met de rest. Om een vriend te krijgen moet je er ook een kunnen ZIJN. In dat kader is er een leuk versje:
"Wat moet ik voor anderen doen? Alles wat je wilt dat zij jou doen"