Waarom droom ik steeds over mijn overleden oma die op mijn bed zit en vraagt of ik met haar mee wil gaan?

ik droom steeds van mijn overleden oma die op mijn bed zit mijn hand vastneemt en vraagt of ik met haar mee wil gaan. Als ik dan wakker wordt dan heb ik ijskoud en ruik ik de geur van haar kleren.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
5.5K

Antwoorden (14)

Dromen over je oma gaan over veiligheid, verzorging en onvoorwaardelijke liefde. Denk aan de eigenschappen die je zo hebt gewaardeerd in je oma.

Dus geeft de droom je de boodschap haar te volgen ,haar eigenschapppen te gebruiken
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Weet je zeker dat ze vraagt of je meegaat??
Want overledenen willen juist graag dat je daar blijft bij die achterbleven en het goed hebt zonder hen..ze willen enkel laten weten dat het goed gaat met hen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je dit echt zo sterk ervaart...dan lijkt het er op dat jij, misschien onbewust, noch sterk met je oma verbonden bent.
Maar droomduiding is een glibberig terrein.

Toegevoegd na 3 uur:
noch=nog
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En we hebben weer een anonieme minduimer !
Waarschijnlijk omdat het erg diep heeft ingegrepen in je leven! Dromen kunnen soms heel erg levendig zijn. Het zal na verloop van tijd wel minder worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is waaar!
Heb je spullen van je oma in huis? Als de geur van je oma in huis hangt (Via spullen uit haar huis) dan kan dat allerlei emoties triggeren. Ook de interne wens om haar weer te zien, en te willen volgen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het overlijden van je oma moet een zeer ingrijpende gebeurtenis zijn geweest. Zeker omdat ze in jouw armen is gestorven. Dat is misschien zelfs traumatisch te noemen...

Geen wonder dat ze in je dromen terugkomt. Je bent er nog heel sterk mee bezig. Je hebt de gebeurtenissen nog niet volledig verwerkt, vermoed ik.

Het kan helpen om dit "niet erg" te vinden. Om jezelf die houding aan te leren, bedoel ik. Zo kun je, hopelijk, die dromen ombuigen naar "ha gezellig, oma komt weer even langs".

Lukt dat niet, dan kan het nuttig zijn, hulp te zoeken. Via de huisarts kun je naar een therapeut worden verwezen. Dat klinkt wellicht ernstig, maar zo'n therapeut kan je juist helpen van dat nare gevoel af te komen dat je nu steeds hebt. Daarmee voorkom je dat iets wat nu nog 'slechts onaangenaam' is, je straks echt hinderlijk gaat achtervolgen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat je je verbonden voelt met haar, met haar denken, met haar zijn, gewoon jullie .... :)

niets mis mee, van genieten......

Mooi nummer van Coldplay: 42

Those who are dead,
are not dead,
They're just living in my head

and since I fell,
for that spell,
I've been living there as well.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
*1
Je zou in gedachten met je oma kunnen 'praten'
En bedenk dat zolang jij nog aan haar denkt en haar niet niet vergeet, is ze nog bij je(in gedachten)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2 dingen

1. als je wilt kan je ervoor zorgen dat je een echt gesprek hebt met haar waar je echt bij denkt (in je droom en dat is niet fake)

2. het hoort bij het verwerkingsproces. je bent waarschijnlijk erg aan je oma gehecht geweest en nu komt ze dus steeds in je dromen voor dit zal na een tijd minder worden.

P.S gecondoleerd
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In een droom die je zo sterk beleeft, kan je ook dingen vragen.
Het allereerst wat je moet vragen, WAAR NAAR TOE?
Waar wil je oma je zo graag naar toe hebben?
Wees nooit bang in zo'n droom en probeer zelf te bepalen wat er gebeurd
Als de droom is zoals je hem beschrijft, lijkt het meer op een visioen en ook in een visioen kan jij bepalen wat er gaat gebeuren, jij kan dan ook vragen stellen.
Dat je het daarna zo koud hebt, hoort daar ook wel bij en zelfs de geur van haar kleren.
Wat niet klopt is de vraag van je oma om mee te gaan.
In een droom of visioen zal zoiets nooit gevraagt worden, of er wordt iets anders mee bedoeld, of je begrijpt het verkeerd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben het voor een deel met Eddijst eens: je kunt dromen sturen.
Zelf had ik vroeger soms last van nachtmerries; ik viel in een afgrond (voor de zoveelste keer) tot ik,half wakker, besloot dat mijn val door een boom gebroken moest worden. En zo gebeurde toen ik verder droomde. Ik heb daarna nog enkele keren zo'n droom gehad en telkens droomde ik die boom weer die mijn val brak.
Daarna heb ik nooit meer zulke dromen gehad en ook geen andere nachtmerries meer.
Besluit dus dat je in je droom niet bang hoeft te zijn en ga gewoon mee (wie weet wat voor moois je nog te zien krijgt).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
misschien omdatje veel van haar hield.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
klingt stom maar als je een sierraad van haar heb kan dat gebeuren zeggen ze.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jij laat je oma niet los, omdat je nog zaken te regelen hebt met haar... Jij roept haar op bezoek en zij komt elke keer netjes naar jou om dat mogelijk te maken... Lieve oma heb je... Doe wat je moet doen met je oma, zij geeft je die kans, neem hem... Je weet heel goed wat ik ermee bedoel...

:-))