waar is roken goed voor?

een alergie. Als je rookt gaat het over.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
2.6K

Het beste antwoord

Voor de schatkist.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mooi verzonnen

Andere antwoorden (15)

De tabaksindustrie
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Roken is goed voor 58,5% accijns per pakje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je maar genoeg en lang genoeg rookt gaan al je allergieën over...
Iemand heeft me weleens verteld dat het niet goed is om totaal te stoppen met roken als er bij jou de ziekte van Crohn is geconstateerd. Abrupt stoppen zou de symptomen verergeren. Maar misschien hield de persoon die mij dit vertelde mij gewoon voor de gek, omdat hij niet wilde stoppen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor de fabrikant,de sigarenboer en last but not least, het rijk! Echt niet voor de roker!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb wel eens gehoord dat bij bepaalde darmklachte je aangeraden wordt om te gaan roken, misschien zoiets?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Roken is alleen goed voor de overheid en de sigaretten fabriekanten. Roken veminderd stress zeggen rokers. Maar dit is allemaal psychisch. (zeg ik als roker!)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nergens goed voor, een sigaret lost je stress echt niet op. je moet het zelf doen, bij stress moet je praten en niet roken!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik vind het zelf nogal twijfelachtig, maar een vriend van me die een luchtwegaandoening heeft, is van de pufjes overgestapt op de mentholsigaretten, en zweert erbij dat het hem goed doet. tsja...
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mooi excuus om ondanks luchtwegklachten stug te blijven roken. ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
rinkel rinkel en toen liep de wekker af.
Roken is goed voor de economie en de staatskas.
Verder zijn er rokers die vinden dat het helpt tegen de stress. Ik ook, maar dat komt omdat op de momenten dat je rookt tegen de stress je bewust bezig bent je ademhaling, waardoor je dus kalmeerd. Oftewel je kan dan net zo goed wat anders doen. Verder is roken goed tegen overbevolking en vergrijzing.

"Als ik stop met roken, moet jij meer belasting betalen"
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"Als ik stop met roken, moet jij meer belasting betalen" "en jij langer.." ;-))
uiteindelijk gaat alles over. al je allergieen en klachten. chron ook (schrijf ik dat goed)
dat komt door alle stoffen die erin zitten, die zijn namelijk dodelijk, dus op een dag is alles over.

(je bent dan dood)
en wanneer ik niet zwanger ben rook ik ook dus ik ben echt niet anti.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nergens voor het is een verslaving vergelijkbaar met een heroineverslaving.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rokers brengen heel veel geld binnen voor de belastingdienst en van dit geld kan de overheid een campagne tegen roken starten en mensen die ernstig ziek zijn geworden steunen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Of allergieën echt overgaan als je rookt is me eerlijk gezegd niet bekend, al is het wel zo dat sommige astmapatienten minder klachten hebben als ze roken, vreemd genoeg.

Natuurlijk is roken verder nergens goed voor, net als snoepen, alcohol drinken, teeveekijken, spelletjes spelen, wandelen, een aquarium houden, ministecken, koffie drinken, kauwgom kauwen, nagels lakken, vlees eten, barbecueën, eendjes voeren.......er zijn maar weinig dingen eigenlijk die we doen die ook wezenlijk echt ergens goed voor zijn, al doen ze in wezen ook weinig kwaad. En ook roken is, ondanks alle propaganda er omheen, gewoon een 'slechte' gewoonte en niet per definitie de verstoffelijking van Het Kwaad ofzo.

Van alle dingen die we doen die eigenlijk niet zo goed voor je zijn, is roken er maar één van de vele, en waarom we het wel doen ? Het is gewoon lekker. En door het ritueel dat er omheen hangt kan het zowel rustgevend als inspirerend werken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is erg goed tegen de overbevolking.

Het is goed voor de pensioenfondsen, je betaalt immers jaren lang premie, en de 65 haal je niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Roken is in eerste instantie nergens goed voor, integendeel.
Het enige wat ik kan bedenken is dat een peuk kan ontspannen en opluchten wanneer je dat even nodig hebt (of denkt te hebben).