Politie heeft hennep in me huis getrofen die niet van mij was en nu moet ik de kosten betalen.kan dat zomaar heb huurcontract met dat degene

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (7)

Als jij een onderhuur overeenkomst hebt getekend met die persoon EN er staat in het huurcontract duidelijk welke ruimtes voor zijn verantwoording zijn, zou je de boete door moeten kunnen geven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zoek uit van wie die hennep dan wel is, en laat diegene de boete betalen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
das jurididisch best een lastige zaak denk ik, omdat je misschien moet gaan bewijzen dat de hennep dan indd niet van jou was. als de eigenaar van de hennep dat toegeeft teennover de politie heb je al heel wat gewonnen.

hieronder een link van de rechtwinkel in rotterdam (er zijn er meer) je kan gratis bellen voor juridisch advies:

http://www.rechtswinkelrotterdam.nl/
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is me niet duidelijk,of je dat huis zelf bewoont of verhuurt. In het laatste geval zal toch de huurder verantwoordelijk zijn lijkt me.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jij bent verantwoordelijk voor de ruimte die je huurt, dus je zal moeten aantonen dat die hennep niet van jou is. Als je dat niet kan 'bewijzen', dan ben jij verantwoordelijk, en moet je de kosten betalen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als jij de eigenaar bent van het huis en je hebt het onderverhuurd, hoop ik wel dat je dat legaal hebt gedaan en niet alleen maar met een onderling contractje. Is het huis niet jou eigendom maar huur je het zelf, en heb je het (illegaal) onderverhuurd, en ook nog eens aan zo'n fijne kostganger, dan heb je met een beetje pech een nog veel groter probleem dan alleen maar een boete.

Ik woon helaas in een wijk die nogal populair is bij....hobbykewekers, en het spijt me wel, maar we kunnen inmiddels al redelijk van tevoren voorspellen in welke huizen vroeger of later een lawaaiig einde gemaakt wordt aan iemands lucratieve hobby.

Als je een huis verhuurt of onderverhuurt, pas dan heel, heel goed op wie je de sleutel geeft (zéker als je dat ook nog eens illegaal doet) en zet alles maar dan ook alles officieel zwart op wit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, nu moet jij betalen.
Want de hennep lag in jouw huis.
Ik weet niet wat je bedoelt met 'heb huurcontract met dat degene', maar als je gewoon een legaal huurcontract hebt ben je dus gewoon verantwoordelijk voor het spul.
Tenzij je kunt bewijzen dat de wiet stiekem je huis is binnengesmokkeld en verstopt zonder jouw medewetenen dat lijkt me moeilijk.

Wanneer je drugs in je koffer hebt zitten en je wordt ermee gepakt ga je ook de mist in. De wiet is tenslotte gevonden in JOUW koffer. (ook als je die koffer geleend of gehuurd hebt, jij bent er verantwoordelijk voor op dat moment)
Zo kun je het ook zien met je huis: De wiet is gevonden in JOUW huis dus ben jij verantwoordelijk.