heb ik het recht iemand mee te nemen als ik een gesprek heb bij de woningbouwvereniging?

Ik ben uitgenodigd door de te komen praten over overlast van mijn bovenburen. Heb ik het recht om iemand mee te nemen om bij dat gesprek te zijn?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Overig
1.5K

Het beste antwoord

Het meenemen van een "vertrouwenspersoon" bij een mogelijk problematisch gesprek is altijd verstandig en m.i. geen blijk van zwakte of onzelfstandigheid.
Waarom? Omdat je er morele en feitelijke steun aan kan hebben, als getuige, voor je eigen nabespreking maar ook omdat er dan vaak van de andere partij minder de neiging bestaat om je met een kluitje in het riet sturen.
Je inbreng lijkt officiëler en krijgt meer gewicht

Toegevoegd na 1 minuut:
Ga niet vragen of je iemand mee mag nemen.
Daarmee erken je dat de ander dat kan weigeren.
Je kunt wel communiceren dat je je vertrouwenspersoon meeneemt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor dit antwoord. Uiteindelijk een vriendin meegenomen en buurman weigerde in gesprek te gaan met mij waar mijn vriendin bij was. Uiteindelijk ben ik weggelopen uit het gesprek wegens kinderachtig en weigerachtig gedrag van buurman. ZIjn fout!. Binnen een maand was hij weg met zijn gezin. ;-)

Andere antwoorden (3)

Natuurlijk! Doen ook wel zo verstandig! Probeer duidelijk uiteen te zetten waarom je last hebt van de bovenburen. Laat je vriend/ vriendin mee praten denken. Twee mensen staan sterker dan 1! Heel veel succes!

Toegevoegd na 2 minuten:
Natuurlijk is het een huurders kwestie maar ik zie niet in waarom je vriend/ vriendin jou niet kan en mag helpen. Je mag iemand ook mee brengen naar de huisarts of bij een moeilijk gesprek. Als jij je dan prettiger voelt gewoon doen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tuurlijk mag je iemand meenemen.
Je kan degene die meegaat evt ook notities laten maken van wat er gezegd is, het kan zijn dat je van de spanning of zenuwen na het gesprek niet meer precies weet wat er afgesproken is en zo kan je het later nog terug lezen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jazeker mag je dat, hoef je niet te vragen, gewoon doen als dat jou een beter gevoel geeft. Naast dat je gegarandeerd niet alles onthoudt wat er besproken wordt (dat gaat met z'n tweetjes makkelijker), voel jij je misschien veiliger.
Tip: zet je verhaal tevoren in punten op papier, en zet zelf ook op papier wat er afgesproken wordt (je krijgt wel een verslagje met de afgesproken punten van de wbv, maar toch).
Sterkte, ben 1,5 jaar bezig geweest hiermee, mijn boevenbuum gaat er eind volgende maand uit.