Is er in NL een maximum aan de hoeveelheid munten waarmee ja mag betalen?

Naar aanleiding van een filmpje waarin een Amerikaan zijn boete betaalt met 8800 pennies.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
1.4K

Antwoorden (4)

Men is niet verplicht om meer dan 50 munten per betaling aan te nemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
http://www.hbd.nl/pages/71/Betalingsverkeer/Betalen.html#slidercontent57:
Accepteerd? Moet dat wel met een d?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee. Gelukkig is dat niet mijn taalfout, maar die van het HBD.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, dat snap ik :).
Alleen, als ze zulke fouten maken, is de rest dan wel te vertrouwen? :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik meen vroeger ooit gelezen te hebben dat je een bedrag tot 5000 _guldens_ geheel in munten mocht betalen (wettelijk). Maar ja, er zijn nu natuurlijk geen guldens meer... De boel zal wel veranderd zijn.
Laatst had ik mij spaarvarken geleegd (geen grap) en wilde met de munten een treinkaartje kopen bij de kaartjesautomaat op het perron. Toen er 16 euro aan muntgeld inzat kwam een melding "maximum bereikt' en werden alle munten weer uitgespuugd.
Dus daar lag eeb praktisch maximum
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik werk in een winkel en wij maken er geen probleem van als mensen met een groot bedrag aan klein geld komen.
heel vaak hebben wij mensen die niet zo goed bij kas zitten,en echt met een potje komen waar wel 60,00 euro aan klein geld inzit,hun spaarpotje waar ze het dan mee betalen,ik zeg maar zo geld is geld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ook munten zijn een wettig betaalmiddel,en moeten ze volgens mij altijd accepteren