Hoe kun je leren omgaan met een oma die over van alles zeurt?

Hallo,

Ik heb momenteel een oma die erg veel praat en zeurt
over van alles. Ze houdt maar niet op met praten.
En als je dit persoonlijk tegen haar zegt
dan vind zij jouw onbeschoft

(de jeugd van tegenwoordig hebben geen manieren).

Daarnaast is ze best een aardige oma.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Overig
1.1K

Het beste antwoord

Gewoon even luisteren en af en toe ja knikken en je er verder niet teveel aan ergeren. Het kan best zijn dat ze een beetje eenzaam is en niet zoveel aanspraak en dan moet ze gewoon even haar verhaal kwijt, het is dan wel fijn als er even iemand is voor haar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Gewoon ja schudden maar ondertussen gewoon ergens anders aandenken, of het beste; eerlijk zeggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet niet of je je oma vaak ziet maar als dit wel het geval is probeer haar minder te zien als je dit vervelend vind. Als je zegt dat je druk met school bent begrijpt ze dat wel. Probeer haar gezeur anders gewoon te zien als 'ene oor in andere oor uit' en je hier niet zoveel van aan te trekken. Een ipod indoen kan ook helpen als je er helemaal gek van wordt! ;) je kan ook met je oma over onderwerpen praten die zij wel leuk vind want daar heeft ze misschien minder over te klagen! Succes.