Pakketjes controle douane nederland?

worden pakketje gecontroleerd door de douane bij grenzen die naar nederland komen en vooral pakketjes die van nederland naar de EU worden gestuurd. of naar duitsland en belgie enz. ik stel de vraag omdat ik nieuwsgierig ben omdat drugs in nederland legaal is maar in duitsland of in belgie en frankrijk en nog veel meer EU landen verboden zijn en je ook dingen hebt in sommige EU landen als balletjes pistool en katapulten die in nederland verboden zijn en in de wapenwet vallen maar in die landen gewoon legaal zijn en vol op te koop zijn in bijna alle winkels?
kunnen mensen als drugsdealers wiet naar EU landen verzenden.
en criminelen wapens naar nederland verzenden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Overig
2.8K

Het beste antwoord

Ja, pakketjes kunnen gecontrolleerd worden door de douane. In de praktijk zal het controleren meestal steekproefsgewijs gaan of naar aanleiding van verdachte feiten/ omstandigheden.