Hoe kan je je boeken mooi houden in een schoudertas?

Schoudertas zie plaatje. Ik heb altijd bij mijn schoolboeken (a4 formaat) dat de hoeken verbogen worden en dat de kaft los gaat. Hoe kan ik dit tegen gaan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Overig
1.3K

Het beste antwoord

Op zich is zo'n tas wel handig maar niet het beste behoud voor je boeken. Echter de volgende tip kan wel meehelpen om je boeken langer strak te houden. Leg onderin een plaatje triplex of metaal of kunststof, precies even groot als de bodem van de schoudertas. Dat geeft de tas meer vorm en stevigheid. Hardboard liever niet, want dat wordt week als het nat wordt.

Toegevoegd na 3 minuten:
Eventueel kun je er met duct tape ook rechtopstaande delen in de vorm van je tas aanzetten, maar een stevige bodem alleen zorgt er al voor dat de boeken niet ten opzichte van elkaar gaan schuiven en daardoor beschadigen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Om te voorkomen dat je boeken beschadigen, zal je of een stevigere tas moeten hebben, of je zult deze tas steviger moeten maken.

Steviger maken van deze tas kan enigszins bereikt worden door karton aan de binnenkant van de tas te plaatsen. Op die manier kan de tas minder indeuken en beschadigen de boeken minder snel.
12 jaar geleden
Lapmiddel: Doe in de tas een "plastic" zak, waarin de boeken verpakt zitten.
Dan is er minder wrijving in de tas.
Helpt gelijk tegen nat worden bij de tegenwoordig niet zeldzame regenbuien.