Citaat:

"Wat bent u hier aan het doen vragen de agenten streng. De man antwoordt beschaamd, mijn broek aan het optrekken. En wat ligt daar dan vraagt een van de agenten wijzend? Poep, meneer.
Dat is dan een boete van fl. 50.

De gepensioneerde agent merkt op dat wel in het wetboek van strafrecht staat dat wildplassen verboden is maar wildpoepen nergens.

Beide agenten kijken elkaar vragend aan? Halen hun kleine wetboekje te voorschijn en komen tot de conclusie dat de man gelijk heeft."
14 jaar geleden
Volgens mij is het officieel nergens verboden, maar ik vind het niet echt getuigen van goede smaak om het toch te doen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens de boetebase van het Openbaar Ministerie staat er zowel op wildplassen als wildpoepen een boete van €90,- op.
Wel wordt er nog bij vermeld dat deze overtreding alleen strafbaar is op die plaatsen waar dat bij Plaatselijke Verordening of bij Algemene Plaatselijke Verordening is bepaald
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Goed gevonden +1.
Dat betekent m.i. dat het dus buiten de bebouwde kom mag.
Maar wat mij betreft liever niet.
Of het mag: Nee. Of het verboden is(in het wetboek van strafrecht): Geen idee, moet je opzoeken.
Maar het is (biologisch gezien) niet mogelijk om te poepen zonder te plassen en wildplassen is wel verboden. Daarnaast is het erg onsmakelijk.

Ik denk dat je het kan vergelijken met honden laten poepen op straat: Het mag niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je mag de openbare weg niet vervuilen, dus denk ik dat je ook niet mag neerhurken om een drol te draaien.
Zelfs hondenbezitters, binnen of buiten de bebouwde kom, kunnen een bon oplopen.

Je kunt dus beter een doggybag meenemen.
Trouwens, als je er thuis dan kerstkransjes van kneed, is je vorige vraag ook meteen beantwoord!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben bang dat het niet mag en dat je er ook een boete voor kan krijgen , maar als je echt nodig moet zit er weinig anders op. Je kan wel overal gaan aanbellen en vragen of je in hun huis mag poepen, maar de meeste mensen staan daar niet welwillend tegenover. Zoek een droge sloot of een bosje en doe het daar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
buiten de bebouwde kom mag je plassen en poepen !
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik geef er de voorkeur aan om het niet te doen,peopen doe ik bij voorkeur zittend,en niet wild in het rond rennend.
Maar het mag ook niet het is verboden om afval achter te laten en poep is hoe dan ook afval.

Toegevoegd na 33 seconden:
peopen moet natuurlijk poepen zijn