De smaak qua muziek die je heb, zegt dat wat over je karakter?

of is dit complete onzin

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
1.2K

Het beste antwoord

Ik denk dat het onzin is.
Je muzieksmaak wordt bepaald door je eigen voorkeur en aanleg, je muzikale opvoeding en vooral door wat je rond je puberteit te horen hebt gekregen van familie en vrienden.
Je karakter staat hier los van.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Ik denk dat dit complete onzin is. Aangezien alles van house tot Strauss wel wat heeft...

Toegevoegd na 2 minuten:
Alles van house tot Strauss heeft uiteraard betrekking op mijn muzieksmaak...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk niet dat je dat kunt stellen.
Het ligt bij mij heel erg aan mijn stemming waar ik naar luister. Ik kan soms naar klassiek luisteren, soms naar palingpop en soms naar hardrock. Mijn karakter verandert echter niet met mijn stemming...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hmm, ik denk dat het hetzelfde is als met bepaalde culturen en rassen, een kleine actieve groep geeft vaak een bepaald imago aan de rest,wat eigenlijk onjuist is.

ook heb je tegenwoordig nog maar weinig mensen die echt alleen maar naar die hard naar 1 muziek stijl luisteren;).

ook denk ik dat muziek geen invloed heeft op je karakter, maar op je stemming. iemand zal eerder los gaan op techno dan op zwoele pianomuziek, terwijl dat lekker is als je in de avond wil relaxen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
onzin ik houw van house tot strause
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ken iemand die ziet eruit als punker, maar zij houdt voornamelijk van klassieke muziek.
Verder werkt ze als verpleegkundige op de kinderafdeling oncologie.
Dus eigenlijk zou een punker van hardrockmuziek moeten houden....
Iemand die van klassieke muziek houdt zou er absoluut niet punk uit kunnen zien.....
Een oncologieverpleegkundige zou wellicht geen punker zijn, maar van wat voor muziek zou ze houden.
Allemaal verwarrende conclusies die meestal niet echt zinnig zijn.
Ik hou van alle soorten muziek en luister wat op dat moment het meest bij mijn stemming hoort.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij mij is het afhankelijk van mijn stemming.
Op relaxte momenten 'Indianen-muziek' lekker ontspannend.
Als ik lekker alert ben Rock muziek.
Ik heb gemerkt dat het veranderen vanmuziek ook mijn stemming veranderd. Volgens mij heeft het weinig met karakter te maken. Ik ben het in elk geval nog niet tegengekomen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het zegt niet iets over je karakter, wel over je gevoelens en je stemming.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het zegt vooral iets over stemming.
Al herken ik wel dat sommige muziek introverte mensen meer aanspreekt en andere muziek meer door extraverte mensen wordt gewaardeerd.
En er ook muziek is waarbij je dat verschil niet zo sterk ziet.
Ik ken weinig extraverte mensen die uit hun bol gaan van de composities van Arvo Pärt.
De meeste introverte mensen die ik ken doe je geen plezier met een avondje salsa.