Wat voor vaasje is dit en welke functie heeft het? Het is vijftig jaar geleden in een antiekwinkel gekocht.

Het glazen vaasje heeft een naar binnen gerichte bodem, het vaasje is onregelmatig van vorm en er zitten allemaal kleine luchtbelletjes in, het glas is zeer dun en zeer licht.

Toegevoegd na 10 uur:
Hoogte 12cm, breedte 8cm, diepte 6cm.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (1)

Ik vermoed dat het niet zozeer een bepaald type vaas is, maar dat de bodem zo gemaakt is om te zorgen dat het geheel steviger is (en misschien ook omdat er zo minder water hoeft). Daarnaast zullen bloemstelen automatisch in de rand vallen en dat kan ervoor zorgen dat een boeket mooier staat.
De belletjes in het glas komen door de manier van blazen (dus het maken van de vaas).