hoe heet dat als je wel eens een grijze foto bv. ziet maar dan met bijvoorbeeld felrode lippen? en hoe doen ze dat?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (3)

photoshop?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe met photoshop??
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Grijze overlay maken en de lippen uitgummen zodat je het rood erdoorheen ziet, eventueel nog wat feller rood maken met een transparante kwast.
Ik weet niet of het de juiste benaming is, maar het is selectief kleurbehoud. Alles word zwart-wit gemaakt, en een bepaalde kleur of bepaald stukje van de foto blijft in kleur.

Toegevoegd na 2 minuten:
Hoe je het kan maken (ik heb Photoshop, maar kan in elk fotobewerkingsprogramma dat lagen en maskers ondersteund).

- open de kleurenfoto die je wilt aanpassen.
- maak een kopie van de laag (laag 2).
- maak laag 2 zwart wit (laag 1 eronder is de originele in kleur).
- voeg nu een laagmasker toe aan laag 2, en ga daarop hetgene uitgummen dat je in kleur wilt hebben.
- op de delen waar je gumt, verdwijnt het zwart-witte van laag 2 en komt de kleur van laag 1 weer terug.

Ik hoop dat het zo duidelijk is.

Toegevoegd na 5 minuten:
Even snel een voorbeeldje gemaakt met mijn eigen avatar, alleen Piggy is in kleur :)
Plaatje bij antwoord
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, zo is dat. Bij sommige camera's zit deze functie standaard al in. Bv canon powershot
Kimath
12 jaar geleden
Is ook zo'n reclame van ik dacht Nikon, dat zo'n camera die functie heeft. Zie je in het filmpje een oude man bij een fruitkraam, en dan afwisselend rood, groen en geel zichtbaar :)
Bewerken met effects/brush op photoshop
paint kan niet