Tot hoever mag je een auto tune van de politie??

Wat mag niet wat mag wel als je bijv. drift tuning neemt mag je dan wel gew der mee over de weg heen rijden enz mag je Zelf weten hoelaag je je Auto hebt zeg maar ???

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (1)

Elke auto heeft een type goedkeuring als je dingen gaat veranderen moet je opnieuw een rdw keuring doen.
bij meer als 40% vermogens toenamen dus als je 100 pk origineel heb moet je boven de 140 pk herkeuren. verlagen heb ik zelf eigenlijk nog nooit over gehoord dat je aan de kant word gezet maar bedenk wel dat je bij een te ver verlaagde auto zeer snel vast zit je steek assen en wielophanging dit niet altijd leuk vinden en er nog een aantal dingen bij komen zoals uitlijnen als je het goed wil doen. herkeuren moet ook als je meer als het aantal aangegeven ( op je papieren ) cylinders heb. En als je van plan bent te gaan driften op de openbare weg ( ja het is leuk ik weet het ) kan je nog wel is een art. 5 krijgen en dan krijgt die aardige meneer die je aanhoud je rijbewijs alsmede het risico op een technische keuring, dan gaan ze kijken wat er allemaal niet op de auto hoort of niet deugt. denk hier bijv. aan een uitlaat die te veel DBtjes maakt enz.