Wat is een goed zakmes?

Ik weet echt niets van zakmessen. Daarom vraag ik jullie.
Ik moet vooral door veel verschillende materialen heen kunnen, vooral die die je in de natuur tegen kan komen.
Alleen een mes, geen Zwitsers zakmes.
Overig is het niet de bedoeling dat het maatje moordwapen word, gewoon eentje die je in je zak stopt.
En graag niet al te duur, omdat ik het na 1 week waarschijnlijk nooit meer gebruik.
Als de prijs en plek waar ik het kan kopen erbij kan, graag!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Overig
1.7K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Je hebt verschillende soorten. Hier kan je kijken en vergelijken: https://www.meesterslijpers.nl/index.php?route=product/ocdev_smart_site_searcher&search=zakmessen

Antwoorden (2)

Een herder is een van de scherpste messen die er is maar je moet hem wel goed onderhouden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je een mes zoekt waar je bijvoorbeeld ook takken mee door wilt snijden dan kun je ook kiezen voor een multi-tool.
Deze merken Leatherman en Gerber hebben diverse modellen waar ook een zaagje in zit.
Ze zijn niet bepaald goedkoop, maar een mes van 2 euro bij de Action zal weinig uitrichten.
Genoemde multi-tools zijn verkrijgbaar bij gereedschapswinkels en Bever outdoor shops.

Toegevoegd na 4 minuten:
Een Leatherman Multitool Blast kost 89 euro bij Bever

Toegevoegd na 7 minuten:
Er bestaan ook merkloze multi-tools verkrijgbaar bij diverse winkels, je hebt dan in iedergeval naast het mes wat er altijd in zit ook de kniptang om taaie twijgen door te knippen.
Ze kosten meestal tussen de 5 en 20 euro.
Maar bedenk dat goedkoper ook altijd mindere kwaliteit zal betekenen.

Toegevoegd na 13 minuten:
Als je echt alleen maar een zakmes zoekt heb je bij Bever voor minder dan 10 euro een mes van opinel, zie afbeelding.