Hoe krijg je roest van metaal af ?

(gaat om een zwaard) er zitten ook wat zwarte plekken op graag goeie uitleg =)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Overig
1.2K

Antwoorden (4)

Schijnt dat cola werkt. Het zwaard dus in een (fles?/bad?) met cola leggen. Dagje laten staan en het zo weg moeten zijn, met name als het licht geroest is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een paar kleine stukjes kan je met een (staal)borstel en wat staalwol met poetsmiddel wegkrijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Elektrolyse is de manier om roest te verwijderen

http://jeroen.oostrijck.nl/ontroesten/index.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kan op verschillende manieren. zandstralen is er ook 1 van. elektrolyse zou ook kunnen maar dat kost veel energie.