hoe kan het dat sommige heel goed zijn in wiskunde en andere niets ervan snappen(qua hersenen)

Zijn dat verbindingen in je hersenen die je wel of niet kan maken? Ik oefen me een breuk maar ik haal gewoon geen voldoendes, ik begrijp er geen snars van terwijl sommige gewoon negens halen en het zo snappen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (4)

Het is iets wat je moet snappen. Je hebt er aanleg voor of niet. Je kan het of je kan het niet. Het heeft ook met inzicht te maken van een som.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat iedereen anders is ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet niet hoe oud je bent. Behalve aanleg voor wiskunde (abstracties en ruimtelijk inzicht) speelt ook leeftijd een rol.

De ontwikkeling van de hersenen gaat niet bij alle leerlingen in hetzelfde tempo. Het deel van de hersenen waarmee je wiskundesommen maakt is bij sommige leerlingen nog niet klaar. Dat betekent dat de leerstof soms wordt aangeboden op een moment dat een leerling daar nog niet aan toe is. Dat leidt weer tot acherstand bij het vak wiskunde, verminderd zelfvertrouwen, kortom een neerwaartse spiraal.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het ligt ook n beetje aan je interesse. Als je logica en logisch denken leuk vindt, is wiskunde gemakkelijker. De vroege kinderjaren helpen daarbij ook: als je als kind "logica" en "ruimtelijke" dingen leuk vond, speelde je vaker met blokken en lego wat een pluspunt is voor wiskunde. Waarschijnlijk ben jij goed in andere dingen (mede omdat je daar meer interesse in hebt en omdat je ook vroeger meer in die interesses speelde).