Hoe maak je ruzie goed als de ander met rust gelaten wil worden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Overig
3.9K

Antwoorden (6)

Stuur hem/haar een bericht dat je het vervelend vind dat je ruzie hebt en dat je met hem/haar wilt praten en mischien nog een kado.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zeggen: Ik wil het graag goed maken. En dat kan niet door je met rust te laten want daar schieten we niks mee op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als contact met de persoon zelf iet mogelijk is zou ik hogere autoriteit opzoeken. Zo iets als leraar van een klas. Manager van een bedrijf of politie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De ander rust geven....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is een beetje moeilijk. Jij vindt het vervelend om zo door te lopen en de ander wil gewoon even niks met je te maken hebben.

Dat laatste moet je respecteren. Niet aanspreken. Dat wordt niks want die ander wordt dan steeds bozer en afstandelijker.
De enige mogelijkheid is om een mail/kaartje te sturen.

Lieve/Beste...

Sorry voor de ruzie. Ik voel me er verdrietig/vervelend over. Jij ook, weet ik. Laten we binnenkort even hier over praten. Dan kan ik je ook persoonlijk zeggen dat het me spijt. Ik bel/spreek je binnenkort.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet makkelijk zulke situaties, wat je vooral niet moet doen is aandringen, ook al WIL je het goed maken.

Het beste is inderdaad een mailtje sturen, persoonlijk contact, dus recht op hem/haar afstappen kan meer gevolgen hebben. (als het mailtje geen effect heeft, zou ik toch maar naar hem/haar toe lopen)

Wie zijn schuld is het?

Mensen houden ervan gelijk te hebben, dus als jij de fout hebt gemaakt, geef de ander gelijk (en terecht). Als de ander een beetje een ego heeft, werkt dit ook, maar met mate (anders sta je te liegen, al zijn jullie wel weer vrienden)

En soms... :

Soms is het gewoon niet te verwijden, het zij zo.
Deze is fataal, hier kan je niks aan doen. Je kan het dan verpest hebben, of hij/zij wil na jou daad gewoon géén contact meer hebben.

Dit zou moeten werken, dit is een beetje mijn aanpak bij mensen. Maar een van de beste aanpakken is, jezelf in in ander verplaatsen.

Leef jezelf in in zijn/haar positie, dan weet je hoe hij/zij zichzelf voelt en hoe je dat zou kunnen verbeteren.

Succes!