stel je wil je als volwasene laten dopen wat zijn dan de voorbereidingen daar voor

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Ga je al naar een bepaalde kerk, zo ja neem dan contact op met een ouderling of dominee.
Meestal volgt er een gesprek over waarom je je wil laten dopen.
Misschien zal je ook catechesatie moeten volgen, en de rest volgt vanzelf.
Het ligt er misschien ook aan bij welke kerk je zit.
Ik was 21 toen ik me liet dopen, en zo ging het bij mij.
Succes ^_^
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

In evangelische kerken of gemeenten, zoals onder andere baptisten-, evangelische- en pinkstergemeenten begint het met geloof in de Here Jezus Christus. Als je gelooft dat Hij de Zoon van God is en voor jouw fouten gestorven is aan het kruis en opgewekt is uit de dood mag je in die christelijke gemeenten gedoopt worden. Soms hoort daar een soort van dooponderricht bij om je te voor te bereiden op de doop. Maar dat is afhankelijk van de gemeente waar je je wilt laten dopen.