Wat is papaver

Hallo ik wil graag weten wa dat is sommigen zeggen drugs maar het is een plant

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Overig
1.5K

Antwoorden (3)

Het is inderdaad een plant maar uit bepaalde variante word opium uit gewonnen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Papaver is een plant, uit deze plant kan je opium winnen met een speciale truc, je moet de plant laten "bloeden". Van opium kan je weer heroine maken. In sommige landen mag je daarom geen papavers in je tuin planten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een plant die men gebruikt om drugs van te maken is de papaver. Papaver is een soort klaproos. De plant wordt veel gekweekt in Thailand, Laos en Birma. Deze landen vind je in Zuidoost-Azië.
De zaadbol van de papaver levert opium. Daarvan maakt men morfine en heroïne. Morfine is een sterke pijnstiller, die vooral in ziekenhuizen wordt gebruikt. Heroïne, een bruin poeder, is een harddrug. Het is de meest verslavende stof die er bestaat
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nicotine is verslavender, heb ik altijd begrepen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@ MrTomaat Ik dacht zelf altijd dat heroine dat was. Maar zag toevallig je reactie en heb het opgezocht. Meerdere bronnen gevonden en deze zeggen allemaal dat nicotine inderdaad de meest verslavende drug is. Alweer wat geleerd :D