Mondelinge overeenkomst Hi niet nagekomen, kan dit?

Hallo,

Ik ben Donderdag 20-08-2009 gebeld door een medewerker van Hi om mijn abonnement te verlengen, dit heb ik toen gedaan met een toestel waar ik eenmalig 24,95 voor moest betalen. Ik zou een bevestigingsmail krijgen en na 4 dagen terug gebeld worden.
Na 5 dagen nog niks ontvangen te hebben besloot ik Hi te bellen en kreeg te horen dat mijn verlenging niet doorgevoerd was, ik kon dit nog wel doen, maar dan moest ik 139,95 betalen voor de telefoon,i.p.v 24,95 met precies hetzelfde abonnement want het zou een fout geweest zijn dat ik dat toestel voor 24,95 kon krijgen, maar er was wel een overeenkomst.

Ik ging hier niet mee akkoord en vertelde ze dat het gesprek op was genomen door een van hun medewerkers, maar die opname konden zij niet terug vinden.

Kan dit zomaar, en wat moet ik nu doen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

uit ervaring van toen ik bij een call center werkte, weet ik dat ze een "voicelog" opnemen waarin de overeenkomst word vastgelegd. dit doen ze echter onder het mom van dat het voor jou goed is mocht er wat mis gaan, maar ze doen dit alleen omdat het verplicht is te doen bij telefonische verkoop. de voicelog is namelijk helemaal nooit op te vragen. dat niet terug kunnen vinden is een smoes.

ik heb hetzelfde gehad met oxxio, waarin ik duidelijk tijdens die voicelog dingen zei, die ze later niet nakwamen, maar je krijgt dat ding nooit boven water.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Kennelijk is het abonnement afgelopen, na deze ervaring zou ik gewoon een andere provider kiezen, ze zijn echt niet de enige. Als zij zeggen dat er wel een overeenkomst is moeten zij dat bewijzen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helaas kun je daar niets aan doen.
De mondelinge toezegging wordt ontkend en de schriftelijke bevestiging ontbreekt. Ik snap je verontwaardiging.
14 jaar geleden
Balen. De bewuste opname zal gerust wel teruggevonden zijn, want als ze iets in hun voordeel moeten bewijzen is het NOOIT kwijt, en de bewuste overactieve verkoopster zal inmiddels wel naar een ander baantje aan het solliciteren zijn, of een flinke reprimande hebben gehad. Uit mijn tijd bij een callcenter weet ik dat er nogal wat medewerkers zijn die er geen probleem in zien dingen mooier voor te stellen dan ze zijn, informatie expres weg te laten of zich expres per ongeluk een beetje te verspreken, om maar te kunnen scoren. Scoren is in dat werk namelijk heel, heel erg belangrijk. Niet alleen om je baantje te houden, maar ook voor de leuke bonussen.

Blijkbaar kan het zomaar, want om er echt een zaak van te maken, had je eigenlijk zelf het gesprek moeten opnemen, en wie DOET dat nou ?? Reden te meer om gewoon op leuke aanbiedingen uit de krant, de winkel of het Internet in te gaan, en de telefonische aanbiedingen gewoon links te laten liggen ; niet op ingaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het mág niet, een mondelinge overeenkomst is in Nederland rechtsgeldig.

Maar het kán wel. In dit geval is het wel heel moeilijk om de mondelinge overeenkomst aannemelijk te maken. Dus ook al is de overeenkomst geldig, je kunt niet aantonen dat die bestaat.

Ik zou zeggen: weer een ervaring rijker, en direct op zoek naar een andere telefoonprovider.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kun je niet via de klantenservice van hi vragen wie jou op dat moment datum/tijdstip heeft gebeld. onder het mom van kunt u zien of ik gebeld ben door jullie callcenter, omdat je het "vermoeden" hebt dat het mogelijk namaak is geweest.....
Het is mogelijk dat het een telefoontje van een callcenter van Hi uit het buitenland is geweest. Dat zou te zien moeten zijn.

succes