Hoe werkt friend finder en is het legaal?

De laatste tijd zie ik op tv steeds reclame over friend finder. Je zou dan een mobiel nummer kunnen sturen naar een bepaald nummer en dan krijg je te weten waar dit mobieltje is.
Gezien het feit dat ik veel met weglooppubers te maken heb in mijn werk, zou ik graag willen weten of de ouders hier bijvoorbeeld gebruik van kunnen maken.
Daarom deze vraag voordat ik het zelf ga uittesten (het is namelijk een abonnement)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leuk dat je de zelfde avatar hebt gekozen als mij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zoek het verschil, dat is er niet. Wat te doen met plagiaat?

Het beste antwoord

nee het werkt niet het is een funapplicatie dat heeft het bedrijf zelf toegegeven. niet intrappen dus
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ik ben nogal sceptisch als ik hoor over dit soort dingen. Misschien zit ik er wel helemaal naast hoor, maar ik heb het vermoeden dat dit net zoiets is als de namen van jezelf en je partner sms-en en dan horen hoe je baby gaat heten, of de test waarbij je kunt kijken of je partner wel geschikt voor je is.Ik kan me namelijk niet voorstellen dat je zomaar via gps iedereen kunt opsporen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Technisch is het mogelijk om de locatie van een telefoon te bepalen. De politie en hulpdiensten mogen dit echter alleen wanneer de eigenaar van het toestel hiervoor toestemming heeft gegeven, wanneer de rechter dit goedgekeurd heeft, óf wanneer sprake is van een levensbedreigende situatie.

Ik heb dus zeer sterk mijn twijfels of deze dienst wel legaal is, en ik ben erg benieuwd wat de rechter hier van vindt (hopelijk gaat iemand het voorbrengen).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er valt wat dat betreft niets voor te brengen. Het werkt namelijk niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
inderdaad, en de officier van justitie geeft niet zomaar toestemming om te traceren. SuzyQ: heb je het zelf getest aangezien je zo stellig zegt dat het niet werkt. Ben erg benieuwd
Volgens mij mag het wettelijk gezien niet eens.
En behoord het tot, een van die andere onzinnige reclames, waarbij je dure abonnementen voor af moet sluiten
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, dat is niet legaal.

Nou lijkt dat me geen probleem. Het wordt aangeboden door dezelfde abonnementsaanbieder als bijvoorbeeld: 'Sms nu, en ontvang de Mexicaanse griep tester op je mobiel'. Je kunt waarschijnlijk zelf bedenken hoe betrouwbaar dat soort diensten zijn.

Wat wel werkt, is een aparte gps-tracker, maar ja: hoe krijg je een weglooppuber zover dat hij iets ter grootte van een flinke mobiel meeneemt als hij niet gevonden wil worden?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het kan natuurlijk wel, toestellen met GPS zijn terug te vinden (vind ik zelf wel geruststellend, voor als ik eens heel erg de weg kwijt ben) maar die reklame slaat natuurlijk nergens op, omdat je niet zomaar iemand mag opsporen. Het is idd alleen maar een poging om je aan een duur sms-abonnement te koppelen. Het zou verboden moeten worden (maar dat is een andere vraag)