Gisteren is mijn parkietje heengegaan.Ik heb nu de kooi helemaal goed schoongemaakt met dettol, is dat voldoende?

Ik wil morgen namelijk een nieuw parkietje..
de speeldingeltjes heb ik weggegooid, er komen nieuwe voor, maar de kooi kan die nog?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
1.4K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gecondoleerd.

Het beste antwoord

Alleen zittende vogels kunnen wel degelijk ziektes krijgen.
Uit groente, Als ze even lekker buiten hangen, uit zaad. Door bezoek of zelfs door jezelf. etc etc.

Wil je 100% zeker zijn zou ik 14 dagen geen gebruik van de kooi maken.

IS de kans groot dat er nu wat gebeurt? Nee dat denk ik niet.
Overigens kunnen nieuwe vogels JUIST ziek zijn. Ik hou ze altijd minimaal 14 dagen bij mijn eigen vogels weg voordat ik ze er bij zet
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ja, als je de kooi goed hebt schoongemaakt kan je er gewoon een ander vogeltje in doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zeker wete. Dettol is daar een prima middel voor. Spiegeltjes en andere speeltjes.. tjah je hebt ze al weg gegooid. Nieuwe speeltjes voor in de plaats..

De nieuwe kleine kletser kan er zo te horen helemaal tegenaan hoor ;)

Die van ons ging helaas te vroeg heen. Al na 1,5. Daarna geen nieuwe meer gekocht. Daarvoor in de plaats staat hier nu een hypere fret over mijn toetsenbord te rennen ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je vertelt niet waar aan of waarom je parkietje dood is gegaan.
Een parkietje die alleen zit kan bijna geen besmettelijke ziekte oplopen.
Dus zal het nieuwe vogeltje niet ziek kunnen worden van de oude overleden vogel.
Je hok ontsmetten is altijd goed en het nieuwe vogeltje kan er zo weer in.
Heb je wel een besmettelijke ziekte, dan moet je alles grondig aanpakken.
Maar ook dan is dettol een prima middel.
Had het overleden vogeltje wel grit, zonder grit gaan ze ook dood.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja hij had grit.
En ik denk wel dat hij ziek was, er zat zaterdag bloed in zijn uitwerpselen...verder was hij wel heel levendig.
Tot gisteren dan, toen was het einde oefening