Wordt er nu wel of niet nog dagelijks post bezorgd en door wie eigenlijk?

Ik heb het idee dat de post bij ons op het dorp nog maar in gedeelten wordt bezorgd..elke paar dagen wat..of is dat omdat we in een dorp wonen? En kan ik er iets aan doen om weer elke post te ontvangen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

TNT bezorgt nog vrijwel elke dag, behalve geloof ik pakketjes op maandag.
Daarnaast heb je de nieuwe postbedrijven SANDD en DHL (voorheen Selektmail), die aanvankelijk op dinsdag/woensdag en donderdag/vrijdag bezirgden, maar in elk geval DHL bezorgt tegenwoordig alleen nog op dinsdag en donderdag (ze hadden teveel postbezorgers denk ik, dus hebben ze de vrijheden nog maar een beetje verder ingeperkt :roll:
Dan hebje ook nog de lokale postbezorgende bedrijven zoals de stadspost (soms in combinatie met SANDD of Selekt), de DCW (of hie de lokale werkvoorziening dan ook mag heten) bezorgt post, en natuurlijk vele folderbedrijven.

Al met al lopen er vandaag de dag heel wat 'postbodes' (bezorgers) door je straat, en het is weleens lastig daar hoogte van te houden. Daar komt bij dat door de belabberde beloning, het ontbreken van secundaire arbeidsvoorwaarden sociale voorzieningen (behoudens TNT) en het lichamelijk zware werk, er nogal wat verloop is onder de postbezorgers, waardoor niet alleen de nieuwe bedrijven maar ook TNT wel eens gaten moet zien te dichten omdat ze geen vaste bezorger op een wijk hebben. In de toekomst zal dit alleen nog maar erger worden. Zeker zolang postbezorger nog wordt gezien als een beroep, terwijl het niet meer is dan een bijbaan. Van fulltime postbezorgen kun je nét an leven, maar niet lang. Ofwel, je houdt het niet lang vol. Bovendien ben je nergens voor of tegen verzekerd.

Het enige wat je er tegen zou kunnen doen, is een postbus nemen ; dan krijg je je post in elk geval elke dag en op tijd, je moet hem alleen zelf halen. Maar dat je de dinsdag en de donderdag of vrijdag, de dagen dus dat de concurrenten van TNT in de regel lopen, meer post krijgt dan in de rest van de week, is normaal.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Bij mij in het dorp gebeurt het nog dagelijks. Ik denk dat het komt omdat er ook veel rekeningen e.d via de mail gaat. Kijk bijvoorbeel maar naar de bankafschriften, sinds er e -mail is, krijg je die ook niet meer door de bus.