In welke bossen zijn bramen en/of aardbeien te plukken?

In welke bossen kan ik aardbeien en/of bramen plukken?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (3)

Bedoel je een specifiek bos of het soort bos?

Wilde aarbeien in loofbosssen, gemengd bos. Langs bospaden (ze moeten wel licht krijgen). Eigenllijk op heel veel plekken.

Aardbeien die geel bloeien zijn niet eetbaar. Dit zijn sieraardbeien. Alle eetbare aarbeien bloeien wit.

Bramen aan bosranden, beter nog de houtwallen tussen allers.

Toegevoegd na 15 minuten:
tussen akkers.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Aardbeien kan je niet in een bos plukken, er bestaan wel bosaardbeien, maar als je ze misschien zult vinden zit er bijna nooit wat aan en zeker nu niet meer.
Bramen zijn er genoeg, in vrijwel alle natuurgebieden vooral langs bosranden en langs spoorlijnen groeien bramen.
Je moet wel opschieten de bramentijd is bijna voorbij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou...dan zitten hier wel heel veel bosaardbeien. Maar er zit nu weinig meer aan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sherpa ben erg benieuwd waar je woont?
Het moet in ieder geval zure grond zijn.
Waar is dus hier?
als de tijd rijp is..... vooral langs de spoorlijn van nieuwe diep Bareveld. Dit vwb Bramen...
en op de weg van gasseltenijveenschemond naar gasselte
Maar ik denk dat de vorige beantwoorder gelijk heeft... de pluk is alweer bijna voorbij.
groet van L-10