Hoe kan ik het beste vakken leren zoals Geschiedenis en Biologie?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (4)

Ik zal zeggen: lees het een keer door en maak dan direct een samenvatting. Leer deze vervolgens. Je weet dan én de grote lijnen, terwijl je de details ook redelijk kent
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Van mijn leeraar mochte we altijd een spiekbriefje make ter groote van onze pinpas of id kaart,
Het mooiste was niemand ging dus "leren"
Maar een spiekbriefje maken met steek woorden erin, dus een stuk tekst lezen en dmv 4-5 steek woorden kon je je die hele tekst herinneren.
Naja dat zal wel niet van jouw leraar mogen ( proberen kan altijd)
Maar nu komt het; tijdens de toetsen heb ik nog nooit op dat spiekbriefje gekeken, die 20-25 steekwoorden kon ik altijd wel onthouden wat altijd vanzelf ging, en daardoor kon ik me gelijk herinneren wat de tekst was,
Sinds dien "leer" ik altijd zo
Tis de moeite waart te
Proberen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik maak altijd samenvattingen van de teksten.
Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ga voor in de klas zitten en maak je huiswerk. dan ben je al een heel eind. probeer in de les actief mee te doen en stel vragen.

Toegevoegd na 1 minuut:
voor een examen: lees je aantekeningen goed door en maak een samenvatting...