Brandweer kosten kat redden?

Vanochtend ontsnapte mijn kat uit het raam en kwam toen op de dakrand terecht 2 verdiepingen hoog. Dierenambulance gebeld, maar kon niets betekenen, omdat het dak te stijl en te hoog was. Op een gegeven moment heb ik brandweer gebeld; die gingen met de autoladder over het dak heen kijken, maar de kat was niet meer te zien. Wel meende de mevrouw van de dierenambulance nog gezien te hebben dat de kat verder langs de dakrand rende en waarschijnlijk onder een dakpan was gekropen. De brandweermannen vonden dat ze verder ook niets meer konden betekenen en zijn toen weer vertrokken. Mijn vraag is, zitten er kosten aan verbonden dat de brandweer is gekomen? Heb namelijk meegekregen dat dit in gevallen van 'loos alarm' zo is. Toen ik de brandweer aan de telefoon vroeg om kosten kreeg ik een vaag antwoord en wist ik nog niet of ik moest betalen of niet.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Overig
6.2K

Antwoorden (3)

Nee, de brandweer stuurt geen rekening in uw geval.
12 jaar geleden
Nee, u betaald niks, maar de stat wel, en zo uitrukken voor een kat kost nogalveel!
Miss leuk voor jouw, ze hadden vorige week, of die week daarvoor bij de rekenkamer, een programma bij de publieke omroep, uitgerekend hoeveel een kat kost, en hoeveel het kost om een kat door de brandweer uit een boom te laten halen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alle kosten heb je al betaalt in de gemeentelijke belastingen.

zie ook de bron: