Wat te doen als je vriendin anorexia heeft??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Overig
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Plzzzz help me!!
Amadea
12 jaar geleden
Zie: http://www.goeievraag.nl/vraag/vriendin-anorexia.62307, http://www.goeievraag.nl/vraag/vermoed-vriendin-anorexia.8205,
http://www.goeievraag.nl/vraag/goede-vriendin-anorexia-zeggen.11136
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Patat voeren
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aardappel konijn : xD
Kimath
12 jaar geleden
Blijf je vriendin steunen en laat haar weten dat je er voor haar bent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedankt voor de tips!!!
ben erg blij met deze tips, kweet nu al beter hoe ik er mee om moet gaan

Antwoorden (2)

Ga naar de vertrouwenspersoon op school en vertel het verhaal, want je vriendin heeft hulp nodig. Misschien wil ze dat nu niet maar later zal ze je dankbaar zijn dat je d'r leven gered hebt....
Heel veel sterkte
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hee THEr,

Ik heb zelf 'anorexia' Ookal vind ik zelf van niet meer oke. Je kan als je vragen hebt mij een berichtje sturen zal zo snel mogelijk antwoorden..tot dan:
Even een paar korte dingen
-dwing haar niet te eten!!dat werkt averechts
-blij in gesprek nodig haar uit,anders krijgt zij het idee dat ze word vergeten('ben niets waard' gevoel)
-je bent geen therapeut je bent een vriend(in)!!!dus gewoon leuk met haar praten over Jongens huiswerk ouders school enzovoort
-begin niet constant over eten en in die trant datje vervelend..geen opmerking over haar uiterlijk is beter ook niet van wat zie je er goed uit!!(word vertaald als ik ben dik) maar bijvoorbeeld wat heb je mooie kleren aan die staan je echt leuk..zulke dingen;)

Meer weet ik zo niet maar belangrijkste...
Het ligt niet bij jou!!zij moet hulp zoeken en die accepteren jij kan haar alleen steunen en helpen en haar niet laten stikken...gun jezelf ook afstand als het je even niet lukt geef dat aan bij haar en wees eerlijk...jij hebt ook een eigen leven...super lief dat je zo om haar geeft Ze mag blij zijn met zo'n vriend/vriendin!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Egt bedankt!!!