wat betekend ''sympfonie uit steen''

ik gebruik dit voor een werkstuk maar weet niet wat het betekend help!!! het gaat over de notre dame

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (1)

De schijver van 'The Hunchback Of The Notre Dame', Victor Hugo, noemde de Notre Dame katedraal een 'symfonie uit steen' vanwege de enorme grootte van het gebouw dat met (artiestieke) kundigheid door mensen gemaakt is. Je ziet de details en complexiteit, vele figuren en vormen die het prachtige gebouw maken. Dat is het 'symfonie' dat van steen gemaakt is. Zie de vormen etc. als de muzieknoten en het gebouw als een gecomponeerd stuk.