Albelli (een drukkerij) heeft een bezorgservice van 5 dagen. Je kan de boeken volgens hun ook eerder komen ophalen. Hoeveel eerder zou dat dan zijn?

Volgens de site van Albelli: Als ik vandaag een boek bestel heb ik hem vrijdag in huis. Ik heb hem echter donderdag middag al nodig. Volgens de site kun je het boek ook bij hun bedrijf op komen halen en dan heb je hem dus eerder. Maar hoeveel eerder zou dat dan zijn? De klantenservice is op zondag niet open dus ik kan vandaag niet bellen. Als ik tot morgen wacht is de kans nog groter dat hij er op donderdag niet zou zijn.. Weet iemand hier meer van of heeft iemand ervaring, of advies?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Geen ervaring, wel advies ;-)

Als er een bezorgservice van 5 dagen geldt, dan wil dat nog niet zeggen dat het ook werkelijk 5 dagen zal duren. Zoiets hanteren ze alleen maar, om klachten bij onverwacht grote drukte, te voorkomen. Het kan dus best zo zijn, dat je boek al donderdag of woensdag wordt bezorgd.

Maar ik begrijp uit je toelichting dat je het echt vrijdag nodig hebt, en geen risico wilt lopen. Je kunt 2 dingen doen:

- morgenochtend direct even bellen, en de situatie uitleggen. Als ze je kunnen garanderen dat het boek er donderdag is, dan is alles opgelost.
- je kunt ook gewoon langsgaan, en je boek ophalen. Als het een auto was, die je had besteld, en nog rijklaar gemaakt zou moeten worden, dan zou het een andere zaak zijn. Het betreft hier een boek, en dat kan iedereen even uit het magazijn pakken. Ook in dat geval gewoon even de situatie uitleggen.

Bij bovenstaande ben ik ervan uitgegaan, dat je wèl zeker weet dat het boek op voorraad is. Want als ze het (nog) niet in huis hebben wordt alles anders. Maar ook dat zou je telefonisch even kunnen overleggen.
Succes!