Kan het kloppen dat de brandweer in het weekend geen meldingen krijgt via de p2000?

Ik heb een p2000 app maar ik krijg sinds vrijdag geen meldingen van de brandweer uit mijn woonplaats. Tm donderdag kregen ze nog wel veel meldingen binnen.

12 jaar geleden
in: Overig
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Krijg je ook van andere regio's niets? Utrecht werkt gewoon.

Antwoorden (3)

Nee, dat kan onmogelijk kloppen. P2000 is een systeem dat onder alle omstandigheden in de lucht blijft. Er is wel eens een uurtje onderhoud, maar het kan niet voor langere tijd onbeschikbaar zijn.
12 jaar geleden
Wellicht heeft dat te maken met het feit dat sinds gisteren de grond niet meer uitgedroogd is. De hevige regenbuien hebben blijkbaar ook als gevolg dat er (in de natuur in elk geval) nu even geen branden meer ontstaan.
Amadea
12 jaar geleden
Nee heb p2000 systeem is altijd online.
Dat er geen meldingen komen op je app kan verschillende oorzaken hebben.

1. de brandweer in jouw woonplaats heeft gewoon geen meldingen gehad vanaf donderdag. Er zijn verschillende sites waar je dit kan checken.
2. als je in je app code's hebt moeten invoeren? Kan het zijn dat vanaf vrijdag de vrijwilligers gepiept worden en als je deze code er niet in hebt staan krijg je dus ook niks.
Als je de monitor code van jouw regio er in zet zou dat opgelost moeten zijn. De monitor code is ook te vinden op verschillende site's.
Dit gaat alleen op als er in jouw woonplaats een beroeps brandweer zit.
Ook kan het zijn dat ze werken met meerdere ploegen en dat je alleen de code van de eerste ploeg hebt als je de monitor code gebruikt ben je hier ook vanaf dan krijg je wel alles uit je regio. dat kan in sommige regios wat vervelend zijn.
3. als het korps in jouw woonplaats een feest weekend heeft worden deze uitgemeld hierdoor krijgen ze ook geen meldingen maar word volgens het kazerneopvolg tabel het eerst volgende korps gealarmeerd.
Dit kan ook gebeuren als er bij een kleiner korps een paar dagen te weinig mensen paraat zijn.
4. Er kan onderhoud zijn aan het p2000 systeem dit duurt vaak niet langer dan een paar uur maar het kan voorkomen dat het langer duurt dan wordt er gealarmeerd op het m2000 systeem per telefoon dus.

Het meest voor de hand ligt dat er geen meldingen zijn op de onderstaande site's kan je per regio kijken wat de alarmeringen zijn geweest.
Succes.