Heb je wel eens iets gezien dat zo vreemd/raar/ongelovelijk was dat niemand het gelooft als je het vertelt?

Ik heb ooit tijdens het snookeren gezien dat een jongen een bal in de linkerpocket wilde potten, maar dat die zo vreemd stuiterde dat die over de rand van de tafel rolde en uiteindelijk in het rechter pocket belandde.

We zeiden toen al tegen die jongen: Als je dit vertelt gelooft niemand je. En inderdaad... als ik het aan iemand vertel hoor ik steevast: "jaja, het zal wel".

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (7)

Al weer heel veel jaren geleden liep ik op een tuincentrum waar ik werkte een beetje te dollen met personeel achter de kassa.
Ik moest wat afrekenen en gooide van een afstandje een rijksdaalder richting de kassa, het was een meter of 4 van de kassa af.
Het meisje achter de kassa probeerde hem op te vangen wat niet lukte, de rijksdaalder stuiterde over de balie en bleef op zijn kant staan!!!
Wij hebben er met stomme verbazing naar gekeken en later nog eens geprobeerd een rijksdaalder op zijn kant te zetten, toen pas besefte we hoe bijzonder het was geweest dat die munt op zijn kant bleef staan.
Het is daarna nooit meer gelukt!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou, dat was echt een dubbeltje op z'n kant...
Ik heb ooit iets bij een concert meegemaakt. Ik stond samen met een vriendin helemaal vooraan bij een concert van de Stones. Een meter of 5 van achter ons, stond een groep vrienden van ons. Toen de band opkwam stond iedereen te springen en te juichen en op dat moment schoot de trouwring van mijn vriendin van haar vinger af. "Dus zij riep meteen, SH####T..., die zie ik nooit meer terug!!!" Op hetzelfde moment stond de rest die achter ons stonden ook te juichen, en wat denk je, de trouwring van mijn vriendin was bij een andere vriendin om haar vinger geschoten? Da's toch ongelooflijk!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wow ..... :)
Ik was op vakantie met mijn vriend aan het basketballen. Hij is er goed in maar ik niet en ik kreeg dan ook geen enkele bal in het mandje. Na een uurtje begon het me flink te vervelen en ik zei tegen hem dat ik ermee wilde stoppen. Ik draaide mijn rug naar de mand en gooide de bal over mijn hoofd weg. Begon mijn vriend keihard te juichen. Ik had de bal dus precies in de mand gegooid. Ongeloofelijk maar waar.

Toegevoegd na 19 minuten:
Nog een ander voorval. Ik ging op vakantie o.a. een vriend opzoeken, maar hij moest op reis naar een stad een paar honderd kilometer van mij vandaan. Later in mijn hotelkamer besloot ik de receptie te verzoeken mij telefonisch met hem te verbinden en pakte de hoorn van de telefoon. Nog voor ik iets had kunnen doen begon hij door die telefoon tegen mij te praten. Nooit begrepen hoe dat kon. Bij mij had de telefoon nog niet gebeld en ik had nog niet doorgegeven dat ik met hem wilde spreken.
14 jaar geleden
Een vriend van mij was een half jaar terug zijn id kaart verloren, en vond deze een week later terug op straat op een plek waar hij nog nooit geweest was. 5km waarvan hij hem waarschijnlijk was verloren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik vertel over de vakantie in 1991 toen wij in onze Mercedes 280 GD in de 4x4 lage gearing en voor en achter onafhankelijke sperdifferentieel. Dat we even onder Lyon eerst alleen de meest rechterbaan slingerend nodig hadden. Toen de rechter rijbaan en de middenbaan en toen alle drie de rijbanen. Om uiteindelijk in tegengestelde rijrichting kaarsrecht op de vluchtstrook tot stilstand te komen. Dit wilt men meestal nog wel geloven dat zoiets zou kunnen gebeuren...

Maar dat er geen enkele andere auto is geraakt en dat er geen enkele schade aan de auto dan wel caravan was. Omdat een vrachtwagen chauffeur die achter ons zat zo slim was om met zijn combinatie de rijbaan te blokkeren. Vind men meestal volstrekt ongeloofwaardig...

Eveneens het feit dat een Mercedes 280 GD in de 4x4 lage gearing dergelijke snelheden (80 km/u) kan bereiken. En dat het dan ook nog mogelijk is om met voor en achter onafhankelijke sper differentieel te rijden. Wordt nog wel eens als onzin bestempeld...

Laat staan als ik dan ook nog vertel wat ik op het (ruige) terrein met deze Mercedes 280 GD heb gedaan. Want ik heb bewezen dat deze 4x4 terreinwagen een helling van 70 graden aan kan en zijwaarts meer dan 45 graden. En dit zonder ook maar een teken van te willen kantelen/kiepen...

Toegevoegd na 1 minuut:
Even vergeten...

Die vakantie in '91 was ik bijna 18. Voordat er gedacht gaat worden dat ik inmiddels een gerespecteerde leeftijd heb bereikt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
kun je dit antwoord nog eens in begrijpelijk nederlands geven?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En wat begrijp je dan niet? Dat je in de 4x4 lage gearing met een laag toerental het maximale uit de motor haalt? Of dat je met een 4x4 aangedreven auto met sperdifferentieel alle 4 de wielen onafhankelijk van elkaar draaien en ook met elkaar als het ware communiseren? Want als 1 wiel los komt van het wegdek/ondergrond dan vangen de andere 3 wielen dat op. Zonder dat het wiel dat los komt als een gek begint te draaien... Want in de 4x4 worden alle 4 de wielen aangedreven. En met het sperdifferentieel voorkom je dus dat één wiel begint te spinnen zo snel die los komt van het wegdek/ondergrond...
omdat er ook mensen zijn die hun verhaal opblazen, word niet iedereen altijd even serieus genomen. niet iedereen, maar als voorbeeld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
We waren op vakantie in Mexico en we trokken door het land. Onderweg stopten we bij een soort telefooncel om te bellen naar de volgende overnachtingsplaats, we waren wat te laat en waren bang dat het bed al weg zou zijn. Het was een lastig gesprek, half engels, half onbegrijpelijk mexicaans. Mijn toenmalige vriend maakte zich enorm boos en daardoor legde hij waarschijnlijk zijn portemonnee bovenop het telefoonapparaat en stapte de auto in, zonder zich te realiseren wat hij vergeten was,
Aangekomen op onze bestemming van die dag miste hij zijn portemonnee,maar hij was de telefooncel vergeten en dacht dat de portemonnee gestolen was.
Veel gedoe en heel erg balen.
Drie weken later rijden we dezelfde route terug en we stoppen onderweg weer ergens, en mijn vriend wil deze keer bellen naar een vriend die in een hotel 50 km verderop werkt om te vragen of hij misschien een kamer kan regelen ivm het feit dat ik ziek ben geworden.
We wilden daar niet meer naar toe, waren er al geweest, maar nu was dat misschien even beter, ook wilde ik liever doorrijden ipv bellen want ik dacht dat ik me wel beter zou gaan voelen. Hij wilde toch even bellen!
Tijdens dit telefoongesprek leunt mijn vriend met zijn hand omhoog even op de bovenkant van de telefoon die daar een soort van uitsparing heeft.
Hij voelt iets, grabbelt en heeft zijn eigen portemonnee weer in zijn hand. Hij was bijna in een shock!!