Mag je sex hebben tijdens de zwangerschap?

Er is ons een keer verteld dat je geen sex mag hebben tijdens de zwangerschap, ik wil weten of dit echt zo is?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (9)

Volgens mij mag je gewoon sex hebben tijdens de zwangerschap, al zullen bepaalde standjes op een gegeven moment natuurlijk niet meer zo prettig zijn.
Het is zelfs zo dat je, op het moment dat je uitgeteld bent, de bevalling ermee op gang kunt brengen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jawel hoor. Werkt ontspannend en dat is prima. Doe het wel rustig en in een standje welke voor de zwangere vrouw prettig is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Natuurlijk mag je wel sex hebben tijdens je zwangerschap. Sterker nog, ik zou het aanraden, anders wordt manlief waarschijnlijk heel chagrijnig ;-)
Het is slechts een kwestie van andere standjes (zoals vrouw boven) naarmate de zwangerschap vordert. Hieronder meer...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niks mis mee, als jullie dat prettig vinden.

*kijk in de laatste maand of je nergens last van hebt, en het kan dan zelfs.

*als je vliezen gebroken zijn mag het pas niet meer, maar kan me niet voorstellen dat iemand op zo`n moment aan sex toe is. :)

*de baby heeft er ook geen last van.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja hoor dat mag. Gewoon een houding aan nemen die je prettig vind.
En inderdaad aan het einde van de zwangerschap kan het de bevalling op gang helpen.
Je hoeft geen angst te hebben dat dit daardoor eerder in je zwangerschap gebeurd, op het juiste moment aan het einde van je zwangerschap helpt het alleen als je lichaam er echt klaar voor is. Door het sex hebben, een orgasme van de vrouw en ook het sperma die de baarmoedermond week maakt kan de bevalling op gang komen.
Ook het hart van annanas eten en een bepaald tonicdrankje hebben hier invloed op. ( door de kienine die erin zit)
Nogmaals, dit werkt alleen als het lichaam klaar is om te bevallen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja hoor. Lekker doen. Juist doordat je baarmoeder al zo gespannen staat is klaarkomen echt heerlijk (kan ik me herinneren uit een vaag verleden).
Je moet er natuurlijk wel zin in hebben en niets tegen je zin doen. Als iets pijn doet gelijk stoppen en bij een erg dikke buik zul je andere standjes dan de missionaris moeten uitproberen.
Maar niets zo leuk als samen experimenteren toch?

En je kindje merkt er niets van. Die zit veilig omdat die omgeven is door voldoende vruchtwater.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als er geen complicatie is gewoon doen, bij mij werd het de eerste 3 maanden afgeraden omdat ik innestelingsbloedingen had, maar daarna geen probleem.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja hoor, zo veel en zo vaak als je wilt en prettig vindt. De enige uitzonderingen zijn wanneer je bijvoorbeeld een zeer zwakke baarmoedermond hebt, de vliezen al zijn gebroken en de dokter totale rust adviseert ; al die gevallen dus waarin zich complicaties voordoen doe een voortijde bevalling kunnen indiceren of ene infectie kunnen veroorzaken. Maar als er niks aan het handje is en alles loopt voorspoedig ; ga gerust je gang.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toen mijn vrouw zwanger was wilde ze wel.

Maar ik durfde niet :-)

De verloskundige gaf aan dat het geen enkel probleem is