Een vraagpost vanuit de beginbalans wegboeken in de kostenpost 2009 (W&V), hoe doe j dat? U 4 Audition en Accounting.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
1.6K

Antwoorden (2)

In memoriaal vraagpost aan kostenpost
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij ons laten we vraagposten gewoon staan tot ze zijn opgelost. Eigenlijk hoor je zo'n vraagpost namelijk in het betreffende boekjaar (2008 neem ik aan??) te onderzoeken en naar de goede grootboekrekening te boeken.

Bij Unit4 accounting kan je een jaarwisseljournaalpost aanmaken waarbij je aangeeft dat bepaalde grootboekposten tijdens het wisselen van boekjaar naar een andere rekening wil boeken.
Dit doe je (in de desbetreffende administratie) bij: extra-afsluitenboekjaar-jaarwisseltabel.

In audition boek ik zelf nooit bedragen weg, maar als je dat persé wil, klik dan met je rechtermuisknop op de grootboekrekening en kies van voor: aanmaken vjp. Dan kan je dat bedrag naar een andere grootboekrekening overboeken.

Mocht je toch nog problemen ondervinden, stuur me desnoods maar even een persoonlijk bericht.