Iemand die ik alles kan zeggem.. Waar vind ik die?

ik durf mijn vrienden en familie niet alles te zeggen en word zo langzamerhand gek van alles. Hoe kom ik bij een psychiater of zo iemand terecht? Ben 20 jaar. Ik moet echt snel zo iemand hebben want alles zit tegen en zie het leven eigenlijk ook niet meer zitten.. Kan iemand me aub helpen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (7)

Zoek op forums mensen die met je willen praten.
Veel mensen vinden het fijn om andere te helpen.
Ik zou dat ook doen. Je moet ergens je e-mail achterlaten.
Anders in het telefoonboek kijken voor een psychiater.
Succes en blijf niet zitten met het gedoe.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hee...

Pff moeilijk...ik heb dit ook dus snap waar je het over hebt!!en dat is heel zwaar en moeilijk..kut gewoon om even kort en duidelijk te zijn. Ik zou zeggen zoek een psychiater, via je huisarts. Vertel hem haar het verhaal en die helpt je verder!!kom op echt waar!!ik herken dit en weet denk ik wat je meemaakt maar er zijn zoveel mensen die om je geven en daar kom je later pas echt achter!!
Sterkte
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan naar een psycholoog of psychiater gaan ,
of zelf een zoeken of via je huisarts , en normaal gesproken wordt het vergoed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou het via de huisarts aanpakken. Die heeft vaak contacten met psychologen/psychiaters en kan ook inschatten welke weg voor jou het beste past.
Ook zijn er telefoondiensten waar je naartoe kunt bellen om je verhaal te doen.

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
of misschien helpt het je ( totdat je bij een psych terecht kunt ) om te bellen of chatten met stichting korrelatie.
Zie ook de link! Je kan ze bellen op Telefoon 0900-1450 (ma t/m vr 9:00 - 18:00)

Van de website af zodat je een idee hebt wat ze doen:

Onze naam is vast niet onbekend. Korrelatie speelt immers al meer dan 45 jaar een vooraanstaande rol in de psychosociale hulpverlening. Als landelijke organisatie is Korrelatie voor iedereen beschikbaar voor hulpverlening (ook on-line!) en advies op het terrein van zorg en welzijn. De diensten van Korrelatie zijn onafhankelijk, op de persoon gericht, klantvriendelijk en efficiënt. Onze dienstverlening is niet alleen uiterst toegankelijk, maar vaak ook effectief. De meeste mensen die advies en hulp bij ons inroepen, hebben daar merkbaar baat bij. Het merendeel van onze cliënten, zo blijkt uit onze adviespraktijk, heeft voldoende aan onze hulpverlening om de regie (weer) in eigen hand te nemen bij de oplossing van problemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Begin nu alvast met het voor jezelf opschrijven (schrift, pc) van alles wat je kwijt wilt. Zodat het uit je hoofd is. Dat lucht op.

Dat schrift kun je straks, als je wilt, ook meenemen naar je psycholoog. Want als je bijna uit elkaar barst van dingen die je opkropt, dan moet je daar wat mee doen. En dat vind ik zo goed van je. Daarom een + voor goeie vraag! Je wilt er van af en je gaat actie ondernemen.

Je huisarts, via internet, telefoondiensten: kies wat bij je past. En neem dit weekend nog contact met hen op.

Ik wens je sterkte. Vecht voor jezelf! Er komen daarna betere tijden!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op deze website kan je anoniem chatten over al je problemen en hulp vragen.
Sterkte nog.

http://www.chathulp.nu/

Toegevoegd na 1 minuut:
Ze zijn zeven dagen per week bereikbaar. De beste bezoektijden zijn: dagelijks tussen 09.30 en 22.30 uur.