Is het gevaarlijk om met onweer (vlak) onder het schuine dak op zolder te slapen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Overig
6K

Antwoorden (4)

Als je bliksemgeleiders hebt
Maar wees niet bang
Je hebt een hele kleine kans dat je gewond raakt door bliksem
De enige manier om kans te maken om door de bliksem geraakt te worden is door buiten te lopen in een open weiland

Zelf slaap ik ook op zolder en ik ben nog nooit door de bliksem geraakt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarschijnlijk woon je ergens waar hogere objecten staan zoals kerk, ontvangers enz.
Ook zit je als het goed is nog onder een dak met dakpannen, die geleiden geen stroom.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In Nederland regent het meestal ook tijdens onweer !ja en dan? De bliksem gaat dan bij na nooit door de pannen maar spreid zich over het dak op weg naar de grond via regen pijp , goot ,langs de muur enz .de regen (het water) werkt als bliksem geleider . Haal wel alle stekkers uit stop contacten ,en zeker de verbinding met schotel ,of antenne, ook Vd kabel ook even niet douchen zegt men ,maar ach dat lijkt me overdreven .nogmaals de kans is heel klein ,zeker in de stad ,open veld is link of bos rand ,of vlak bij ijzeren hekken enz
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De bovenstaande geven al antwoord maar ik wou wel even waarschuwen dat je ECHT altijd de stekker van de tv eruit haalt (ons oude tvscherm klapte uit elkaar door onweer..)