Als het goed is wel. Ik heb gezocht op "satésaus" en "ingrediënten" en kom dan op wikipedia terecht en een aantal receptensites. Er wordt genoemd dat gemalen pinda's of pindakaas gebruikt wordt als basis voor de saus, dus in beide gevallen zitten er echt pinda's in satésaus.

Via de link vind je nog wat extra interessante informatie over satésaus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Sate betekent "vlees op een stokje". Omdat pindasaus veel bij sate wordt gegeten, denken veel mensen dat pindasaus ook wel satésaus is.
Dat hoeft dus niet. Je kunt bij sate ook sausen eten die op basis van ketjap etc zijn, dat is dan de satésaus.

Maar in Nederland in bijna alle gevallen wordt dus de naam satésaus gebruikt voor pindasaus, en daar zitten inderdaad pinda's in.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Satesaus is pindasaus..... Dus het antwoord op je vraag: ja
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een - want satesaus is saus die bij sate wordt geserveerd. Hoeft niet perse pindasaus te zijn. Kan ook een ketjapsaus zijn bv.